نتایج جشنواره درون دانشگاهی دانشگاه و فضای مجازی اعلام شد.

۰۱ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۶ کد : ۱۱۱۵۹ اخبار برگزیده معاونت اطلاعیه های مهم
تعداد بازدید:۱۹۸۴
اولین دوره جشنواره درون دانشگاهی دانشگاه و فضای مجازی که آبان ماه ۹۹ از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند برگزار گردیده بود با انتشار بیانیه پایانی هیأت داوران و معرفی برترین های جشنواره به کار خود پایان داد.
نتایج جشنواره درون دانشگاهی دانشگاه و فضای مجازی اعلام شد.

شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان اگر چه میان انسان­ها فاصله انداخته و ارتباطات واقعی و مستقیم رامحدود نموده است اما، با حضور رسانه­ ها و فضاهای مجازی می­ توان این فاصله ­ها را کمتر و سختی دوری ­ها را آسان­تر نمود. در این راستا توجه، حمایت و نظارت در این عرصه می ­تواند به رونق و توسعه کارآمد آن کمک شایانی نماید.

در چنین شرایطی مراکز آموزشی، به ­ویژه دانشگاه­ ها تلاش نمودند تا با استفاده از این ابزار و فضا، ضمن ادامه روند آموزش و رفع نواقص و کمبودهای آن با تقویت کانال ­ها، گروه ­ها و سایر ابزار امکانات ارتباطی، این ارتباط دوسویه را تا زمان حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه تقویت نمایند.

هیأت داوران "اولین جشنواره درون دانشگاهی دانشگاه و فضای مجازی" دانشگاه بیرجند نیز تلاش نمود تا با ارزیابی دقیق، زمینه رقابتی نظام­ مند میان آثار رسیده به جشنواره را فراهم آورد و از دیگر سو، با ارایه نتایج به مسئولان فرهنگی فضای مجازی دانشگاه زمینه بسترسازی واقع بینانه و منطبق بر توانمندی­ های موجود جهت معرفی بهتر و برنامه­ ریزی دقیق تر و نظامندتر را میسر سازد.

بررسی آثار رسیده به این جشنواره حاکی از آن است که در موضوع کلیدی طرح­ ها و ایده­ های فرهنگی، شاهد فقر در تولید محتوای متناسب با فضای مجازی هستیم که می ­توان با بسترسازی لازم برای ورود نسل جوان به این حوزه و ایجاد انگیزه بیشتر برای تولیدات محتوایی، شاهد موفقیت روزافزون در امر مهم فرهنگ ­سازی باشیم. همچنین با توجه به گستردگی مخاطبان فضای مجازی پیشنهاد می شود مسئولان فرهنگی دانشگاه، بویژه مسئولان برنامه ریزی فضای مجازی، نگاه ویژه ­ای را به این موضوع داشته باشند. خوشبختانه این جشنواره حضور هر چند کم ولی خوب کانال­ ها و گروه­ های فعال و با تولیدات محتوای مناسب و تخصصی را شاهد بوده و امید است گسترش و حضور پررنگ ­تر و بیشتری در جشنواره ­هایی از این دست را در دانشگاه شاهد باشیم.

هیأت داوران جشنواره، ضمن تقدیر از حضور همه نمایندگان گروه­ ها و کانال ­های دانشگاهی، از میان 33 کانال و گروه شرکت کننده در این جشنواره، کانال ها و گروه­ های ذیل را بر اساس ملاک ها و معیارهای داوری به عنوان برترین­های این جشنواره معرفی می­نماید:

رتبه اول:

کانال اطلاع ­رسانی کانون حماسه و دفاع دانشگاه با مدیریت آقای علی محمدی، ضمن دریافت مبلغ نقدی 8/000/000 ریال، موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس جشنواره می گردد.

رتبه دوم:

گروه " دانشجویان دانشگاه بیرجند" با مدیریت آقای محمد عبداله زاده ضمن دریافت مبلغ نقدی 5/000/000 ریال موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس جشنواره می گردد.

رتبه سوم:

 کانال اطلاع رسانی کانون خوشنویسی دانشگاه" با مدیریت آقای پوریا حسین آبادی ضمن دریافت مبلغ 3/000/000 ریال، موفق به دیافت لوح تقدیر و تندیس جشنواره می گردد.

هیأت داوران جشنواره، ضمن تقدیر از حضور همه نمایندگان صفحات اینستاگرامی، از میان 6  نماینده شرکت کننده در این جشنواره، تنها یک مورد را به عنوان صفحه اینستاگرامی برتر معرفی می ­نماید:

 رتبه برتر:

صفحه (پیج) اینستاگرامی انجمن علمی حقوق دانشگاه  با مدیریت آقای امیر حسین غلامرضا نژاد، ضمن دریافت مبلغ 8/000/000 ریال جایزه نقدی، موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس جشنواره می گردد.

 در پایان هیأت داوران جشنواره اعلام می ­کند در بخش سایت­ های اینترنتی به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد شرکت ­کنندگان، برگزیده ای  اعلام نمی گردد. همچنین در بخش طرح­ ها و ایده­ های فرهنگی در حوزه فضای مجازی نیز به دلیل نیاز به بررسی بیشتر طرح ها و ایده ها، طی چند روز آینده  از طریق همین سایت اعلام خواهد شد

ضمناً، به اطلاع برگزیدگان جشنواره می رساند، جهت اطلاع از نحوه دریافت جوایز، لوح و تندیس، با این عزیزان تماس گرفته خواهد شد. 

آخرین ویرایش۱۹ دی ۱۳۹۹