از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی، جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و بزرگداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار شد

۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۸ کد : ۱۱۸۱۶ اخبار برگزیده معاونت اطلاعیه های مهم
تعداد بازدید:۶۳۴
جشن بزرگ میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه در محل سالن فرهنگ معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش معاونت فرهنگی واجتماعی، این جشن بزرگ که با همکاری معاونت فرهنگی واجتماعی دانشگاه بیرجند، دفترامور زنان و خانواده و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار شد، بصورت مجازی و از طریق سامانه الکترونیک دانشگاه بصورت زنده پخش شد.

دکتر احمد خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند، ضمن عرض تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و همچنین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی،در سخنانی گفت: خوشحالیم که بانوان دانشگاه در عرصه های مختلف فعالانه مشارکت دارند و امیدوراریم همچون دانشگاه در فضای خانه نیز این مشارکت و فعالیت را داشته باشند.وی ضمن تشکر از دکتر میرکاظمی در زمان مسئولیت خود به معرفی دکتر هما مالکی به عنوان مشاور زنان و خانواده پرداخت و برای بانوان دانشگاه بیرجند آرزوی موفقیت کرد. دکتر خامسان در ادامه افزود: هر برنامه ای که در حوزه بانوان و خانواده دانشگاهیان باشد، دانشگاه بیرجند در حد توان خود از آن حمایت خواهد کرد.

در ادامه این جلسه، دکتر زنگوئی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نیز ضمن تبریک اعیاد، به نقش انقلاب اسلامی در ارتقای جایگاه زن اشاره کرد و گفت: بر اساس آیات قرانی قبل از بعثت پیامبر اکرم(ص) جایگاه زن بسیار نازل بود و بسیاری از خانواده ها زنان و دختران را زنده به گور می کردند. وی در ادامه افزود: با آمدن اسلام زن مایه افتخار شد و این معجزه بزرگ اسلام بود. معاون فرهنگی و اجتماعی به وضعیت زنان در قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: پس از انقلاب اسلامی جایگاه زنان نیز دچار انقلاب شد. حضور و بروز اندیشمندان و دانشمندان زن که پس از انقلاب اسلامی توانستند به جایگاه واقعی خود برسند را از معجزات انقلاب اسلامی ذکر کرد.


سخنرانی دکتر زینب نوروزی،استاد دانشگاه و عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بیرجند در خصوص جایگاه زن در ادبیات فارسی، مولودی، اجرای موسیقی سنتی، طنز، اجرای موسیقی پاپ،صندلی داغ و ...... از دیگر بخشهای این جشن بود.

 

آخرین ویرایش۱۶ بهمن ۱۳۹۹