دومین نشست علمی (( ارتباط نهج البلاغه و قرآن )) برگزار شد.

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۳:۲۶ کد : ۱۲۷۸۰ اخبار برگزیده معاونت اخبار و اطلاعیه های دینی و قرآنی
تعداد بازدید:۱۲۰۸
دومین نشست از سلسله نشست های معاونت فرهنگی و اجتماعی با عنوان (( ارتباط نهج البلاغه و قرآن)) برگزار شد.

دومین نشست از سلسله نشست های معاونت فرهنگی و اجتماعی با عنوان (( ارتباط قرآن و نهج البلاغه)) شامگاه چهارشنبه 8 اردیبهشت ماه و با حضور دکتر معارف، استاد تمام دانشگاه تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست علمی، دکتر علی اکبر محمدی، مدیر فرهنگی دانشگاه بیرجند  ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای شرکت کنندگان در این نشست به نامه 31 نهج البلاغه که با محوریت موضوعات اجتماعی است اشاره کرد.

در ادامه، دکتر مجید معارف، استاد تمام دانشگاه تهران و نویسنده کتاب ارتباط نهچ البلاغه با قرآن کریم، ضمن تبیین ارتباط نهج البلاغه با قرآن کریم، به همسویی حدیث با قرآن اشاره کرد. دکتر معارف، ضمن بیان ارتباط قرآن و نهج البلاغه از لحاظ ظاهری و محتوایی، به مبحث نزول قرآن اشاره کرد و افزود: قرآن به منظور هدایت مردم جهت روشنگری و فاصله اندازی بین حق و باطل نازل شد.

مهمان ویژه این نشست در ادامه به موارد اعجاز قرآن و ذکر کتب جرجانی در این خصوص اشاره کرد. دکتر معارف به ذکر سخن حضرت علی(ع) در خصوص نهج البلاغه پرداخت.

شایان ذکر است این نشست دومین نشست از سلسله نشست های علمی جشنواره قرار بندگی بود که با مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی و مدیریت برنامه،بودجه و تحول اداری دانشگاه بیرجند و بنیاد ملی نهج البلاغه برگزار شد. علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی این برنامه می توانند به کانال اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی به آدرس @BUFARHANGI    مراجعه نمایند.

آخرین ویرایش۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰