دومین جلسه از "کارگاه مجازی پیش شرط های ازدواج موفق" با حضور دکتر علی زنگوئی برگزار شد.

تعداد بازدید:۱۰۵۷

دومین جلسه از "کارگاه مجازی پیش شرط های ازدواج موفق"، به همت کانون مهارت های زندگی و آسیب های اجتماعی با همکاری کانون عفاف و حجاب دانشگاه بیرجند در تاریخ 5 مرداد ماه سال 1400 و با حضور دکتر علی زنگوئی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه از ساعت 20:30 الی 22 برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مدرس کارگاه پس از ارائه مقدمه ای کوتاه به سراغ C سوم از مجموعه 7تایی که همان Culture به معنای فرهنگ است رفته و آن را از مهم ترین مسائل زندگی زناشویی برشمرد.  ایشان آن را به پنج زیرشاخه تقسیم نمودند:

1- باورها 2- خواسته ها 3- نیازها (به دو بخش صادق و کاذب تقسیم می شود) 4- رفتار 5- گفتار.

ایشان دقایقی را به توضیح هر یک از این مولفه ها و همچنین فاکتورهای تاثیرگذار بر آنها اختصاص داده و سپس به تشریح چهارمین C که از آن به عنوان Commitment (به معنای "تعهد") پرداختند.

به بیان استاد، پیش از ازدواج طرفین بر سر تمام موضوعات مطرح شده باید به توافق کامل رسیده و سپس وارد فرآیند ازدواج شوند. تعهد به تعبیر استاد در برخی امور نیاز به جدیت و صراحت بیشتری داشته و حتما بایستی مطرح شوند: 1- زمانی 2- مکانی 3- جنسی 4- خانوادگی و موارد این چنینی.

در این نشست نیز همانند جلسه اول، حاضران سوالات خود به صورت کتبی و شفاهی مطرح کرده و مدرس دوره با حوصله کامل به تک تک سوالات پاسخ دادند. البته استاد محترم در خلال پاسخگویی به پرسش ها، به درخواست دانشجویان 3 مورد باقی مانده را صرفا به شکل تیتروار مطرح نموده و توضیحات آن را به جلسه سوم موکول نمودند.

لازم به ذکر است در این جلسه نیز، در دقایقی از این کارگاه بالغ بر 40 نفر شرکت کننده در  کارگاه حضور داشتند.

آخرین ویرایش۰۷ مرداد ۱۴۰۰