وبینار "تبیین چگونگی نزول قرآن کریم و آغاز نبوت"به مناسبت مبعث رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) برگزار شد.

تعداد بازدید:۹۱۶
وبینار "تبیین چگونگی نزول قرآن کریم و آغاز نبوت"به مناسبت مبعث رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) برگزار شد.

به همت کانون قرآن پژوهان دانشگاه بیرجند و با همکاری کانون قرآن و عترت دانشگاه شهید بهشتی تهران، به مناسبت بعثت رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم، وبیناری تحت عنوان "تبیین چگونگی نزول قرآن کریم و آغاز نبوت" با حضور دکتر محمد دزفولی، دانشیار زبان و ادبیات عربی دانشگاه تهران، در روز چهارشنبه در تاریخ11 اسفند 1400، ساعت ۱۹ به صورت مجازی برگزار شد.

دکتر دزفولی ابتدا در زمینه اطلاع همه پیامبران از بعثت حضرت محمد صلی الله علیه وآله وسلم، آیه ۸۱ سوره مبارکه آل عمران را مطرح کردند. خداوند در این آیه از تمام انبیاء عهد و پیمان گرفته است که اگر حضرت محمد (ص) را درک کردید: ابتدا به او ایمان بیاورید و بعد اورا یاری کنید.

ایشان در زمینه نزول وحی بر پیامبر ۲ روایت را مطرح کردند:
۱- روایت مکتب اهل بیت (سخنان امیر المومنین)
۲- روایت مکتب خلفا

از منظر روایت اهل بیت که در نهج البلاغه از زبان حضرت علی (ع) نقل شده است، اولین باری که وحی بر پیامبر نازل شد، شیطان ناله کرد چون از اینکه همه مردم او را عبادت کنند، ناامید شده بود. هنگام نزول وحی پیامبر به هیچ وجه دچار وحشت و ترس نشدند. زیرا از ۳ سال قبل از بعثت با حضرت جبرئیل آشنا بودند. احساس سنگینی رسالت ایشان نیز به دلیل جهالت و گمراهی آشکار مردم آن زمان بود.
تعداد ۴۳ نفر از دانشجویان در این وبینار شرکت داشتند.

ایشان در پایان نشست ضمن تشکر از کانون های برگزار کننده وبینار و شرکت کنندگان، به سوالات مطرح شده از سوی شرکت کنندگان پاسخ داده شد.

به شرکت کنندگان در این وبینار از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند گواهی حضور اعطا خواهد شد. لذا شرکت کنندگان برای دریافت گواهی، نام و نام خانوادگی، شماره همراه و کد ملی ،شماره دانشجویی ،محل تحصیل ،خود را به آیدی (@Narges_azghandi20)ارسال نمایند.

آخرین ویرایش۱۲ اسفند ۱۴۰۰