با سخنرانی سردار احمدی در جمع مسئولین استانی و دانشگاهی "یادواره شهدای دانشجوی استان خراسان جنوبی" در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

۰۴ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۲:۵۳ کد : ۱۸۷۱۴ اخبار برگزیده معاونت اخبار تشکل های دانشجویی
تعداد بازدید:۹۰۳
با سخنرانی سردار احمدی در جمع مسئولین استانی و دانشگاهی "یادواره شهدای دانشجوی استان خراسان جنوبی" در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، یادواره استانی شهدای دانشجو دانشگاه بیرجند با عنوان همکلاسی خوشنام، شامگاه سه شنبه 3 خرداد ماه در فضای باز مقابل مسجد دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، دکتر احمدلامعی گیو، سرپرست دانشگاه بیرجند ضمن بیان  یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، بر نقش شهدای دانشجویی که با دانش و بینش راه خود را انتخاب و جانشان را فدا کردند، تأکید کرد. وی در ادامه خاطر نشان کرد: همه ما قدردان جانفشانی های شهدای جنگ تحمیلی هستیم و اگر امروز امنیت داریم، مرهون جانفشانی های این عزیزان است.

در ادامه این جلسه معنوی، سردار احمدی، از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس، ضمن تجلیل و تکریم از مقام شامخ شهدای جنگ تحمیلی و گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، به تشریح پیام امام خمینی (ره) درخصوص جایگاه شهدا پرداخت. وی در ادامه با ذکر سخنانی از بزرگان از جمله مرحوم آیت الله مصباح در خصوص شهدا، به تبیین جایگاه و نقش شهدا پرداخت. این یادگار هشت سال دفاع مقدس ضمن بیان برخی خصوصیات شهید قاسم سلیمانی، به تشریح بخشی از وصیت نامه سردار سلیمانی پرداخت. وی در پایان بر اهمیت جهاد تبیین و نقشی که امروز در مقابله با حمله دشمنان در خصوص کمرنگ نشان دادن نقش شهدا بکار می برند و ما باید با آن مقابله کنیم پرداخت.

اجرای تئاتر با موضوع دفاع مقدس، دمام زنی، تجلیل از تعدادی از خانواده های معظم شهدای دانشجوی استان برپایی ایستگاه صلواتی، برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع دفاع مقدس و مهدویت از دیگر بخش های این برنامه معنوی بود.

شایان ذکر است این مراسم از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند و با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه فنی حرفه ای استان، کانون های حماسه و دفاع مقدس، کانون مهدی یاوران و سایر بخش های دانشگاه بیرجند برگزار شد. 

 

آخرین ویرایش۰۹ خرداد ۱۴۰۱