بازدید سرزده معاون و مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه از خوابگاه پسرانه سرو

۰۵ آبان ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۸ کد : ۲۰۶۷۷ اخبار برگزیده معاونت اطلاعیه های مهم
تعداد بازدید:۱۵۳۰
بازدید سرزده معاون و مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه از خوابگاه پسرانه سرو

در ادامه دید و بازدید و پیگیری امور دانشجویان، معاون فرهنگی و اجتماعی با همراهی مدیر فرهنگی دانشگاه از خوابگاه های دانشجویی دانشگاه، دوشنبه دوم آبانماه 1401 باحضور درخوابگاه پسرانه سرو، در جمع دانشجویان ساکن در سروهای چهارگانه، با دانشجویان دیدار و گفتگو کردند.
دکتر حسین فرزانه پور در جمع دانشجویان ایرانی و بین الملل ساکن در خوابگاه سرو 3، از ارائه و پیگیری چندین طرح جامع فرهنگی جهت اجرا در دانشگاه بیرجند درآینده خبر داد که از مهمترین آنها می توان به زیست بوم فرهنگی و مرکز آفرینش¬های هنری، سالن اجتماعات، بازارچه صنایع دستی، گود زورخانه و مرکز ورزش های باستانی نیرو و راستی اشاره کرد. ایشان ضمن دعوت از همه دانشجویان جهت حضور فعال در حوزه فرهنگی دانشگاه و ارائه راهکارها، ایده ها وطرح های فرهنگی، ازتلاش حوزه فرهنگی برای ایجاد نشاط و امید در بین دانشجویان خبر داد.
دکترعلی اکبر محمدی نیز در این نشست ضمن اشاره به برخی از خاطرات تلخ و شیرین دوران خوابگاهی، این دوران را بسیار به یادماندنی و ماندگار دانست. ایشان در یکی از معانی و تعاریف فرهنگ به نظم و تعادل در همه امور زندگی و همین آداب و سنت های شیرینی اشاره کرد که معمولا هر دانشجویی از شهر و سرزمین و موطن خود به همراه آورده است و اکنون در یک اتاق، در یک خوابگاه و یا در یک دانشگاه کنار هم قرار گرفته اند و تبادل فرهنگی صورت می گیرد. همین شادی های کوتاه و دوستی ها، غربت و دوری و هر گونه اتفاق بد و یا خوب در خوابگاه، همه و همه خاطراتی خواهند بود که در آینده همیشه آدمی از آنها یاد خواهد کرد. 
مدیر فرهنگی دانشگاه از دانشجویان خواست که به گذشته ها کمتر فکر کنند و نسبت به آینده هم خیال بافی نکنند چه که گذشته ها دیگر بر نمی گردد و آینده هم در دسترس نیست . بنابراین باید در لحظه و حال زندگی کرد. همین لحظات شور و شیرین هم خوابگاهی را باید قدر دانست و برای ساختن آینده ای بهتر و پرامید باید تلاش کرد. ایشان از دانشجویان درخواست کرد که در کنار همه دروس رسمی و برنامه های آموزشی و پژوهشی به ایجاد روحیه مثبت برای خود و دیگران تلاش کنند تا باعث ارتقای معنویت و مهربانی و آرامش شوند. هر کاری را به وقت خودش انجام دهند. مثلا نماز باید در بهترین وقت خودش اداد شود. خواب باید در وقت خودش انجام شود تا نظم و تعادل در همه امور زندگی فراهم شود.
در ادامه تعدادی از دانشجویان سئوالات و مشکلات خوابگاهی خود را در مطرح نمودند. از مهمترین خواسته های دانشجویان می توان به انجام برنامه های کوتاه مدت و فوری و هفتگی برای دانشجویان ساکن خوابگاهها اشاره کرد. اردوهای زیارتی و علمی و دیدار از اماکن جغرافیایی ادبی، برگزاری کارگاه فن بیان و سخنرانی، گذاشتن استند ویژه مجلات و نشریات در دانشکده ها به ویژه دانشکده ادبیات و علوم انسانی، کرسی های نقد و نظر آزاداندیشی و تریبون های آزاد، دوره های آموزشی زبان و یا فعالیت مجدد استادان مشاور علمی و تحصیلی، پیگیری آغاز به کار باشگاه بدنسازی در صبح زود و همچنین تمدید فعالیت آن در ساعت شب مورد تأیید و تأکید دانشجویان بود.  
پیگیری ساخت و ایجاد المان و نشان های فرهنگی و ادبی از مشاهیر و شخصیت های اثرگذار در محوطه خوابگاه و بازسازی فضای باغچه ها و فضای سبز، اختصاص اتاق برای پژوهشکده بسیج پایگاه شهید نوربخش، مشورت با دانشجویان تحصیلات تکمیلی در تصویب و اجرای برنامه های فرهنگی از دیگر خواسته های دانشجویان بود که معاون فرهنگی دانشگاه قول مساعد برای پیگیری و تحقق آنها دادند.
در این بازدیدهای سرزده، سیف الهی رئیس اداره فرهنگی، شبخوان مسئول سمعی و بصری و مسئول شورای فرهنگی خوابگاهها هم حضور داشتند و به بررسی امکانات و فعالیت اتاق فرهنگی پرداختند. با شروع به کار شورای فرهنگی خوابگاه ها در دور جدید هر روز برنامه های متنوعی برای دانشجویان ساکن خوابگاهها انجام خواهد شد که باید خود دانشجویان طرح پیشنهادی خود را به معاونت فرهنگی ارائه کنند.
در این بازدید چهارساعته، مسئولان فرهنگی و اجتماعی با حضور سرزده در بسیاری از اتاق های دانشجویان با آنها گفت و شنود داشتند.

آخرین ویرایش۰۵ آبان ۱۴۰۱