طرح استعدادیابی ویژه دانشجویان علاقمندان به حوزه گویندگی و اجرا در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

تعداد بازدید:۹۲۱
طرح استعدادیابی ویژه دانشجویان علاقمندان به حوزه گویندگی و اجرا در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

به همت کانون گویندگی و اجرای دانشگاه بیرجند طرح استعدایابی از دانشجویان علاقمند به حوزه گویندگی و اجرا با حضور محسن کاهنی، هنرمند و مجری برجسته استان و کشور و سیدحامد حمیدزاده، کارشناس حوزه فرهنگی و از مجریان و هنرمندان دانشگاه و شهرستان، روز چهارشنبه 18 آبان ماه 1401 با شرکت 120 دانشجوی علاقمند به این دانشگاه بیرجند حوزه در محل سالن فرهنگ معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار شد. 

در جلسه توجیهی این طرح دکتر علی اکبر محمدی، مدیر فرهنگی دانشگاه برگزار ضمن عرض خیر مقدم به دانشجویان شرکت کننده در این مراسم.

مدیر فرهنگی دانشگاه در ابتدای این جلسه در سخنان کوتاهی به همه علاقه ­مندان و فعالان فرهنگی خیر مقدم گفت. دکتر علی اکبر محمدی گفت: همه ما باید بیاموزیم که بیشتر گوش کنیم. افکار، اندیشه­ ها و نگرش­ های متنوع و گاه مخالف و معارض را بشنویم. خداوند در قرآن می گوید: "أَلَمْ نَجْعَلْ لَهُ عَیْنَیْنِ" یعنی دو چشم دادیم. یعنی باید دید و نگریست و از آن برای پیشبرد خود و دیگران یاری جست. "وَلِسَانًا وَشَفَتَیْنِ" یعنی یک زبان داد و دو لب. این دو با همه کلمه می­ سازند. کلمه بسیار مقدس است و حرمت دارد. باید بیشتر شنید تا کلمات درست و سنجیده ­تری بر زبان بیاوریم. برای راستی ­آزمایی آن­ها، کتاب بخوانیم. اهل پرس و جو باشیم. چرا که خدای بزرگ و آفریننده همه ما، همه را تکریم کرده است و گرامی داشته است. به ما خواندن آموخته است. "ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ" یعنی قلم­ها و نوشته­ ها و اندیشه­ ها محترم هستند و باید کوشید تا بهترین چیزها را فراگرفت و به دیگران آموخت. "عَلَّمَ الْإِنْسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ"؛ خداست که به ما دانش و آگاهی داد. باید برای ژرفابخشیدن به آن کتاب خواند. سخن­ ها و اندیشه ­ها را شنید و آزمود تا به معرفت درست ­تری دست یابیم.

عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی گفت: با توجه به اینکه شما دوستان اینجا گرد هم آمده اید تا برای گویندگی و سنجش صدا خود را امتحان کنید چند نکته عرض می ­کنم. اول اینکه به نظر من اولین نکته برای یک ارتباط مؤثر با شنوندگان و بینندگان واژه سلام است که معنای متعددی دارد و با توجه با بافت سخن و موقعیت، کارکردهای گوناگونی می تواند داشته باشد. آیات زیادی از قرآن بر واژه سلام تأکید دارد. "سَلَامٌ عَلَیْکُمْ بِمَا صَبَرْتُمْ؛ قَالَ سَلَامٌ عَلَیْکَ سَأَسْتَغْفِرُ لَکَ رَبِّی إِنَّهُ کَانَ بِی حَفِیًّا"؛ اولین واژه­ای که بهشتیان می ­شنوند همین سلام است "دَعْوَاهُمْ فِیهَا سُبْحَانَکَ اللَّهُمَّ وَتَحِیَّتُهُمْ فِیهَا سَلَامٌ"؛ یا وقتی به هم می­رسیم و سلام می­ کنیم باید بهترین سلام را بر زبان آورد "وَإِذَا حُیِّیتُمْ بِتَحِیَّةٍ فَحَیُّوا بِأَحْسَنَ مِنْهَا". بحث من این است که برای اینکه گوینده موفقی باشیم و یا در راه ارتباط با دیگران توفیقی داشته باشیم با سلامی که از دل و باورمندی بر می آید برای دیگران و اندیشه ­های آنها احترام قائل می­ شویم. و اولین ارتباط با اعتماد به نفس و احترام متقابل شکل می ­گیرد. مدیر فرهنگی دانشگاه از دانشجویان خواست که برای یکدیگر احترام قائل شوند واز همدیگر بیاموزند و در برنامه ­های متنوع فرهنگی مشارکت داشته باشند و هم در اجرا کمک کنند.

در ادامه این جلسه محسن کاهنی، مهمان ویژه این مراسم که مسئولیت داوری و گزینش این طرح را برعهده داشتند مطالب و توضیحات درخصوص مراحل و نحوه انجام تست اجرا و گویندگی بیان نمود و سپس یا اعلام قرعه های دانشجویان فرایند تست گیری آغاز گردید. ضمناً، فرایند تست گیری از متقاضیان تا ساعت 18 عصر ادامه داشت. در پایان این طرح افراد مشروحه ذیل به عنوان دانشجویان برگزیده اعلام و به زودی در برنامه های مختلف دانشگاه و خارج دانشگاه به اجرای برنامه خواهندپرداخت. 

اسامی منتخبین:

1_ آقای علیرضا فروتنی
2_ خانم فاطمه ولوی
3_ زهرا سابقی
4_خانم مبینا سادات اکبری
5_ آقای سید امیرحسین امیری
6_ آقای علی روحانی 
7_ خانم زینب صادقی
8_ خانم فیروزه یعقوب زاده
9_ آقای سید محمد امیر هاشمی
10_ خانم نادیا سنجری
11_ خانم معصومه خادم
12_ خانم حمیده رفعتی
13_ خانمفاطمه زهرا مصلحی
14- خانم الهه سلطانی
15_آقای احمدرضا فاطمی 
16_ خانمفاطمه گلشنی
17_ خانم زینب محمدی 

آخرین ویرایش۲۰ آبان ۱۴۰۱