"همایش ملی فرهنگ و هویت های دیجیتال دانشگاه" در دانشگاه بیرجند به صورت مجازی برگزار شد

تعداد بازدید:۴۷۵
"همایش ملی فرهنگ و هویت های دیجیتال دانشگاه" در دانشگاه بیرجند به صورت مجازی برگزار شد

به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند، به مناسبت هفته فرهنگ، همایش ملی فرهنگ و هویت های دیجیتال دانشگاه به صورت مجازی برگزار شد.
در این همایش یک روزه که با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی، مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری دانشگاه بیرجند و مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، روز سه شنبه یکم آذرماه و با حضور جمعی از نخبگان عرصه فرهنگ برگزار شد.
دکتر احمد لامعی گیو، رئیس دانشگاه بیرجند، در آیین افتتاحیه این همایش ضمن تأکید بر نقش فرهنگ در توسعه جوامع گفت: در عصر دیجیتال، رهبری و مرجعیت سنتی منسوخ می شود و هر شخصی برای هویت دیجیتال یک رهبر و هدایتگر اجتماعی می شود.وی در ادامه ضمن تشریح ویژگی های عرصه دیجیتال خاطر نشان کرد: در شرایط عصر دیجیتال، ما نیازمند احیای هویت فرهنگی خودمان هستیم. دکتر لامعی در ادامه افزود: در این دهکده جهانی، ضمن تعامل با عرصه بین المللی، با استفاده از میراث تاریخی خودمان در ادوار گذشته می توانیم در سایه گفتمان علم گرایی، دانایی محوری با الهام از بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، تمدن اسلامی و دانشگاه تمدن ساز اسلامی ایرانی را دوباره بازآفرینی کنیم. 
در این همایش یک روزه ده نفر از اساتید و اعضای هیأت علمی مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه بیرجند در دو نوبت صبح و عصر به ایراد سخنرانی پرداختند.
دکتر فرزانه پور، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند در مراسم اختتامیه این همایش نیز ضمن تشکر از همکاری و همراهی صمیمانه مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف و اساتید معزز دانشگاه بیرجند،بر اهمیت نقش فرهنگ در جامعه و بخصوص دانشگاه ها تأکید کرد.

آخرین ویرایش۰۳ آذر ۱۴۰۱