باحضور رئیس دانشگاه، جلسه شورای سیاست گذاری فعالیت های دینی و قرآنی دانشگاه بیرجند برگزار شد.

تعداد بازدید:۵۵۳
باحضور رئیس دانشگاه، جلسه شورای سیاست گذاری فعالیت های دینی و قرآنی دانشگاه بیرجند برگزار شد.

جلسه شورای سیاستگذاری فعالیت‌های قرآنی دانشگاه در روز یکشنبه 20 آذرماه، در محل اتاق جلسات معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، باحضور دکتر احمد لامعی، رئیس دانشگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر حسین فرزانه‌پور، معاون فرهنگی و اجتماعی، دکتر علی اکبر محمدی، مدیر امور فرهنگی وحضور دبیران کانون‌های مذهبی فعال دانشگاه و کارشناسان معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

دکتر فرزانه پور، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، در ابتدای نشست ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین، از انتظار معاونت فرهنگی و اجتماعی برای اوج‌گیری فعالیت‌های قرآنی و هم‌گرایی بیشتر دانشجویان در برگزاری فعالیت‌های قرآنی و مذهبی در سطح دانشگاه خبر داد. ایشان یکی از مأموریت‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی را حمایت با تمام توان از طرح‌های دینی و قرآنی در دانشگاه دانست.

مدیرفرهنگی دانشگاه نیز در ادامه درخصوص چارت تشکیلاتی و اهداف و برنامه های این شورا سخنانی را ایراد فرمودند. ایشان اهم فعالیت‌های این شورا را شامل: برنامه‌ریزی‌ها و سیاست گذاری‌هایی برای اجرای صحیح، هدفمند و کارآمد فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت اعم از تبلیغ، ترویج، آموزش و پژوهش ویژه دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه دانست. ایشان تشکیل این شورا را از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و آیین‌نامه تشکیل شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها دانست که در دانشگاه بیرجند نیز پس از تصویب در هیأت‌رئیسه دانشگاه لازم‌الاجرا شد.

در ادامه هر یک از دبیران و اعضای حاضر در جلسه مباحث و دیدگاه های خود را درخصوص برگزاری و برنامه ریزی بهتر برنامه های دینی و قرآنی در سطح دانشگاه را مطرح نمودند. همچنین در ادامه، خانم نرگس ازغندی، دبیر کانون قرآن پژوهان دانشگاه، گزارش کاملی از طرح ملی اعجاز قرآن کریم از جمله میهمانان مدعو، زمان و نحوه برگزاری و هزینه های این طرح ارائه نمودند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری نیز درخصوص برگزاری طرح همایش ملی اعجاز قرآن کریم که به پیشنهاد کانون قرآن پژوهان دانشگاه مطرح گردیده بود، به برگزاری نشست‌ها و جلسات استانی و هماهنگی و بهره گیری از توانمندی ها و قابلیت های دانشگاه های استانی در طرح اشاره نمودند.

در پایان جلسه نیز دکتر لامعی، رنیس دانشگاه بیرجند ضمن جمع بندی مطالب بیان شده در جلسه بر اجرای فعالیت‌های دینی و قرآنی به صورت فاخر و نوگرا تأکید کرد. ایشان توجه به برگزاری محافل قرآنی و نیز گنجاندن موضوعاتی از قبیل سبک زندگی، اخلاق گرایی و استفاده از تکنیک‌های جامعه‌شناسی و روانشناسی جهت درج در موضوعات طرح اعجاز تأکید نمود.

مهمترین عناوین دستور کار این نشست به شرح زیر بودند:

  1. معرفی اعضای جدید شورای سیاست گذاری فعالیت های دینی و قرآنی دانشگاه
  2. ارائه طرح همایش ملی اعجاز قرآن کریم توسط کانون قرآن پژوهان دانشگاه

آخرین ویرایش۲۲ آذر ۱۴۰۱