برگزاری ویژه برنامه نوزدهمین همایش بین المللی تلسی با عنوان "ایده ناب"

تعداد بازدید:۲۸۴
برگزاری ویژه برنامه نوزدهمین همایش بین المللی تلسی با عنوان "ایده ناب"

ویژه برنامه نوزدهمین همایش بین المللی تلسی با عنوان "ایده ناب" به همت کانون کارآفرینی دانشگاه بیرجند و با همکاری پارک علم و فن آوری خراسان جنوبی، با حضور جمعی از مدیران، اساتید، دانشجویان و کارآفرینان در مورخ چهارشنبه 18 آبان 1401 ساعت 9 صبح در سالن فرهنگ دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، دکتر فاطمه چهکندی، دبیر اجرایی نوزدهمین همایش بین المللی تلسی ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان گفت: نوزدهمین همایش بین المللی تلسی امسال با محوریت مسائل نو ظهور در آموزش زبان انگلیسی با تاکید ویژه بر آموزش مجازی در دانشگاه بیرجند در تاریخ 18 الی 20 آبان ماه برگزار می شود.

وی افزود: پس از دوسال پاندمی کرونا که آموزش به صورت مجازی برگزار می شد، اکنون به همت انجمن تلسی و دانشگاه بیرجند، نوزدهمین همایش بین المللی تلسی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

دکتر چهکندی افزود: در این همایش با حضور اساتیدی از کانادا، آمریکا و دیگر کشورها حضور خواهند داشت و پروفسور حسین نساجی از دانشگاه ویکتوریا کانادا سخنران کلیدی این همایش خواهد بود.

در ادامه دکتر محمد اکبری، رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه بیرجند بر حمایت ویژه از ایده های دانشجویان تأکید کرد و گفت: پیش رویداد جذب در دانشگاه بیرجند با هدف شناسایی ایده های خلاقانه و جذب دانشجویان برگزار شد و اختتامیه و مراسم معرفی بهترین ایده ها اواخر آبان ماه در دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد.  

دکتر اکبری گفت: در حال حاضر بیش از 50 شرکت دانش بنیان در مجموعه پردیس شوکت آباد، پردیس امیرآباد و پردیس شهدا مشغول فعالیت هستند و این تعداد با استقرار شرکت های جدید افزایش خواهد یافت.

 افشین ابراهیم آبادی دبیر کانون کارآفرینی دانشگاه بیرجند نیز ضمن تشکر از اعتماد مسئولین برگزاری نوزدهمین همایش بین المللی تلسی بابت اعطای میزبانی این پیش رویداد به کانون کارآفرینی دانشگاه گفت: امروز همه کارآفرینان، اساتید و دانشجویان گردهم جمع شده اند تا برای آینده مان طرحی نو در اندازیم و و از این رهگذر دنیا آخرت قشنگی خلق کنیم.

 وی گفت: کانون کارآفرینی دانشگاه بیرجند به عنوان بزرگترین کانون دانشجویی دانشگاه، رسالت خود را کارآفرینی اجتماعی با محوریت اشتغال دانشجویان قرار داده است و برنامه های پیش روی کانون هم طبق همین محور پیش خواهد رفت.

دبیر کانون کارآفرینی دانشگاه در ادامه به اقدامات و فعالیت های کانون کارآفرینی اشاره کرد و گفت: کانون کارآفرینی دانشگاه بیرجند این ظرفیت و آمادگی را دارد تا از توانمندی های بالقوه دانشجویان عزیز استفاده نماید.

در پایان، مهندس اسماعیل هوشیار مقدم، رئیس مراکز رشد پارک علم و فن آوری خراسان جنوبی و مدرس این کارگاه به تشریح مفهوم استارتاپ، ایده پردازی و فرصت های فوق العاده کارآفرینی که در حوزه زبان انگلیسی وجود دارد برای دانشجویان و اساتید پرداخت و دانشجویان نیز سوالات خود را مطرح کردند.

آخرین ویرایش۰۷ دی ۱۴۰۱