با حضور دکتر امیرمحمد عباس نژاد، پژوهشگر و نویسنده حوزه دفاع مقدس، کارگاه تخصصی تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس برگزار شد.

تعداد بازدید:۱۲۶۱
با حضور دکتر امیرمحمد عباس نژاد، پژوهشگر و نویسنده حوزه دفاع مقدس، کارگاه تخصصی تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس برگزار شد.

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با همکاری مدیریت اسناد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ، کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس خراسان جنوبی ، معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی ، مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری دانشگاه و مشارکت کانون حماسه و دفاع مقدس دانشگاه، کارگاه تخصصی تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس را در روز یکشنبه 11 دی ماه 1401 در محل تالار فرهنگ معاونت فرهنگی دانشگاه بیرجند برگزار کرد.

در ابتدای این مراسم، دکتر فرزانه پور، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم خدمت مدعوین درخصوص اهمیت و ارزش تألیف کتب با موضوع دفاع مقدس نکاتی را گفته و به بیان برخی امتیازات و مزایای فعالیت در این حوزه پرداخت.

 میهمان ویژه این کارگاه، دکتر امیرمحمد عباس نژاد، پژوهشگر و نویسنده حوزه دفاع مقدس بودند  که داوری کتاب "پرستار بیمارستان فاو" را بر عهده داشت.  در ادامه به ایراد سخنرانی پیرامون این کتاب نمود. وی از حضور مجدد در دانشگاه بیرجند ابراز خوشحالی کرده و نیز پیرامون ارزشمندی کتاب مذکور مطالبی را بیان نمودند.

دکتر عباس نژاد اشاره نمود که در این کتاب لحن راوی بسیار خوب و جدید بوده و بسیاری از خاطرات کتاب برای اولین بار منتشر شده است که می تواند برای مخاطب فضای روشنی نسبت به دفاع مقدس ایجاد نماید.

در ادامه برنامه دکتر مصطفی فروتن تنها، عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند و نویسنده کتاب "پرستار بیمارستان فاو" توضیحاتی را در خصوص کتاب ارائه کرده و افزود محتوای کتاب بر اساس مصاحبه با آقای اولیایی پور پرستار بیمارستان فاو بوده است.

پس از صحبت های نویسنده با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه از کتاب "پرستار بیمارستان فاو" رونمایی شد.

در بخش انتهایی برنامه، دکتر عباس نژاد مبحث تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس را تشریح نمود.

آخرین ویرایش۱۱ دی ۱۴۰۱