«کارگاه دوستی با حیات وحش» به مناسبت روز جهانی حیات وحش در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

تعداد بازدید:۹۹۶

حیات وحش جزئی از محیط بومی و زیست شناسی است که جانداران در آن زندگی می کنند و موجب ایجاد ثبات در اکوسیستم می شوند. برای ثبات و دوام محیط زیست لازم است برخی از مواد زائد و بیماری زا از بین بروند و یا رشد مجدد گیاهان نیاز به گرده افشانی است. جالب است بدانید که این ثبات و پایداری توسط حیات وحش و حیواناتی که در طبیعت هستند اتفاق می افتد.

کانون محیط زیست با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی و انجمن علمی زیست شناسی دانشگاه بیرجند به مناسبت روز جهانی حیات وحش، کارگاه دوستی با حیات وحش را در تاریخ 1401/12/13، در محل تالار فرهنگ، معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار نمود.

این کارگاه با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند، معاون مدیر کل اداره کل محیط زیست خراسان جنوبی اعضای هیئت علمی گروه های زیست شناسی و محیط زیست و تعدادی از دانشجویان دانشگاه برگزار شد.

 دکتر فرزانه پور در ابتدای این مراسم ضمن عرض خوش آمد خدمت مهمانان گرامی و خرسندی بابت استقبال پرشور دانشجویان از این مراسم گفت: همواره معاونت فرهنگی حامی طرح های پیشنهادی کانون محیط زیست بوده است. ایشان همچنین گزارشی سالانه از فعالیت های کانون محیط زیست و همکاری آن با سازمان محیط زیست ارائه داد.

در ادامه مهندس بهمن مودی؛ معاون مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی توضیحاتی درمورد گونه های جانوری استان به ویژه پرندگان و گونه های در حال انقراض  ارائه داد.

دکتر الهام یوسفی، عضو هیئت علمی گروه محیط زیست و استاد مشاور کانون محیط زیست نیز  ضمن ابراز خرسندی از حضور نمایندگان سازمان محیط زیست در این برنامه و تشکر بابت همکار ی آنها، از تاریخچه نام نهادن روز جهانی حیات وحش توضیحاتی ارائه نمود.

مهندس راضیه دری گیو؛ رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل سازمان خراسان جنوبی، مدرس این کارگاه نیز پس از ارائه پاورپوینت کارگاه، مستندی از حیات وحش استان خراسان جنوبی برای شرکت کنندگان پخش نمودند.

آخرین ویرایش۱۷ اسفند ۱۴۰۱