دیدار اعضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه با نماینده معزز ولی فقیه در استان

تعداد بازدید:۴۶۰

اعضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند روز پنجشنبه 14 اردیبهشت ماه با نماینده معزز ولی فقیه در استان خراسان جنوبی دیدار کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی در این دیدار اظهار کرد: دانش برای انسان یک اصل اجتناب‌ناپذیر است چرا که برخلاف باقی موجودات که به صورت طبیعی و غریزی راه سیر خود را پیدا دارند.

 

وی با اشاره به اینکه حس کنجکاوی در فطرت انسان برای دست‌یابی به علم وجود دارد، افزود: در دین از علم به عنوان فریضه واجب یاد شده است و علم جنبه‌های عملی دارد که متفاوت است یعنی بخشی از آن برای بشر مفید است به همان اندازه بخشی برای بشر مضر است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اهمیت بهره‌برداری از علوم، تصریح کرد: بسیاری از ابزاری که ساختند و از نعمت‌های ارزشمند است اما از آن سوء استفاده می‌شود.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی به بمباران اتمی هیروشیما اشاره کرد و ادامه داد: برخی با بهره‌برداری نادرست از علم بلایی به سر بشر در می‌آورند که جهل نمی‌تواند.

 

امام جمعه بیرجند گفت: خدای متعال که خالق تکوین و شارع تشریع است به همان اندازه که انسان تشنه علم از جهت فطرت است به همان اندازه به عنوان حس پرستش تشنه عبودیت و بندگی راه صحیح حق است.

 

وی عنوان کرد: بالاترین لذت انسان در حق‌پرستی است و به همان اندازه در فطرتش حس احسان نهاده شده است یعنی سرمنشأ اخلاق صحیح.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه انسان در علم تنها نباید خلاصه شود در عین حالی که علم بهترین ابزار است اما هدف نیست، تصریح کرد: اگر انسان در خود علم‌پرست و علم‌زده شود از خودپرستی چیزی کم نمی‌آورد.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه منشاء همه زیبایی‌های هستی آفریننده عالم است، افزود: امروز یکی از فرصت‌هایی که در خدمت شما جوانان دانشمند و مومن است که مخاطبین دانشمند دارید بنابراین تاثیر شما خیلی می‌تواند موثر باشد. از طرف دیگر ابزار امروز فاصله‌های زمانی را کم می‌کند بنابراین سرعت عمل دارید و خیلی می‌تواند از جهت اهدافش ارزشمندتان موثر باشید و این آمادگی علمی و قدرت بیان و شیوه تبلیغ صحیح می‌خواهد.

 

وی ادامه داد: عمل و اخلاق بهترین مترجم اندیشه و فکر انسان است و با همه ابزار و تجهیزاتی که طواغیت زمان دارند اما آنچه شما دارید جاذبه دارد و ملاحظه می‌کنید در هر فتنه و اغتشاشی که دمشن دارد سریع به رسوایی آنان کشیده می‌شود که شرم‌آور است اما هر چه زمان جلو برود برای شما به عنوان با ایمان و صادق سرفرازی است.

آخرین ویرایش۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲