آیین بزرگداشت شاعر متعهد زنده یاد استاد غلامحسین یوسفی(ناقوس) برگزار شد

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۳ کد : ۲۳۸۶۸ اخبار برگزیده معاونت اطلاعیه های مهم
تعداد بازدید:۵۱۹

آیین بزرگداشت شاعر متعهد زنده یاد استاد غلامحسین یوسفی(ناقوس) توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و با همکاری گروه زبان و ادبیات فارسی با مشارکت انجمن ترویج زبان و ادب فارسی، انجمن علمی استادان زبان و ادبیات فارسی، انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی و کانون شعر و ادب دانشگاه بعدازظهر سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور شاعران و میهمانان استانی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم گرامیداشت، دکتر فرزانه پور، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به میهمانان و حضار در بزرگداشت شاعر سترگ و  پاسداشت فرهنگ، ادب و هویت ملی خیرمقدم گفت.
وی با تأکید بر اینکه باید رسالت بزرگ این افراد و معرفی بزرگان عرصه فرهنگ و ادب به نسل جوان صورت پذیرد، گفت: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر هویت ملی و فرهنگ ایرانی و اسلامی، لازم است یاد بزرگانی همچون ناقوس زنده بماند.
معاون دانشگاه افزود: استاد ناقوس عمرش را در راه محبت اهل بیت(ع) سپری کرد، ایشان از مریدان رهبر معظم انقلاب (مدظله) بوده و عاشق ایران خصوصا خراسان جنوبی بود و به تعبیر استاد رحیمی خاموش، "ناقوس استاد محبت بود" و به تمام مخاطبان شعرش درس محبت داد. وی افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند براساس وظیفه خود لازم دانست مراسم بزرگداشت این استاد بزرگ را با همکاری گروه زبان ادبیات فارسی و دانشکده ادبیات و علوم انسانی و انجمن ترویج و انجمن استادان ادبیات فارسی برگزار نماید. 
شعرخوانی دکتر رحیمی، دکتر ذوالفقاری و تعدادی دیگر از هنرمندان استان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
در ادامه پیام یوسفی فرزند زنده یاد ناقوس و دکتر بهنام‌فر سخنرانی کردند و کلیپ‌هایی از آن زنده یاد نیز پخش گردید.

 

آخرین ویرایش۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲