یادواره شهدای گمنام دانشگاه بیرجند(برمدار ۳۱۹) برگزار شد

تعداد بازدید:۳۴۵
یادواره شهدای گمنام دانشگاه بیرجند(برمدار ۳۱۹) روز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ به همت بسیج دانشجویی دانشگاه و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی و هیأت محبان المهدی(عج) برگزار شد.

 در یادواره شهدای گمنام دانشگاه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با سلام و درود به ارواح طیبه شهدای امنیت، خدمت، غیرت و شهید عزیز حمیدرضا  الداغی ، شهدای دفاع مقدس، شهدای گمنام و خوش‌نام که این محفل بیاد شهدای دانشجو و در سالگرد شهید عزیز گمنام دانشگاه برگزار شده، گفت: از 14 هزار وصیت نامه شهدا، 33 درصد به اصل نماز، 30 درصد به نماز جمعه و جماعت، 4 درصد به نماز اول وقت، 12 درصد به نماز شب و نوافل و 21 درصد به نماز قضا و احتیاط توصیه کرده اند که در جمع بندی و برآیند این وصیت نامه‌ها  می‌توان به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره کرد که می‌فرمانید: الصَّلاةُ عَمودُ الدِّینِ نماز عمود و خیمه دین است و خیمه دین را رها نکنید.  ایشان همچنین از مجموعه دانشجویی و بسیج دانشگاه و ترتیب دهندگان این مراسم تشکر کرد.
روایتگری  حاج حسن باخرد درباره شهیدان و موضعات و مسائل روز دیگر برنامه این محفل نورانی بود.
 مداحی کربلایی جعفر روان و زیارت پرچم بارگاه امام حسین(ع) در ادامه این مراسم انجام شد. تجلیل از خانواده  شهید سیدعلی رضوی و شهید مرتضی بصیری‌پور نیز در این مراسم انجام شد.

آخرین ویرایش۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲