حضور انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه بیرجند در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت

۰۶ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۷ کد : ۲۴۰۹۴ اخبار برگزیده معاونت اطلاعیه های مهم
تعداد بازدید:۹۹۴

پانزدهمین جشنواره بین المللی حرکت ویژه  آثار و دستاورد‌های اتحادیه‌ها و انجمن‌های علمی و دانشجویی است که از سی و یکم اردیبهشت ماه در  دانشگاه مازندران واقع در شهرستان بابلسر آغاز شد و تا دوم خردادماه ادامه داشت.

جشنواره بین المللی حرکت از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف هم افزایی، توسعه و تکثیر ایده‌های خلاق و ایجاد انگیزه در انجمن‌های علمی دانشجویی برگزار شد.

برگزاری جشنواره حرکت موجب تعامل و آشنایی بیشتر از انجمن‌های علمی دانشگاه‌های سراسر کشور می‌شود، در این جشنواره با هماهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به برگزاری ۱۵ کارگاه علمی و تخصصی پرداخته شد.

همچنین نشست دبیران انجمن‌های علمی دانشگاه‌ها، نشست کارشناسان انجمن‌های علمی به منظور ایجاد هم‌افزایی، نشست دبیرهای اتحادیه از مهم‌ترین این نشست‌ها در این جشنواره بود تا مشکلات و کاستی‌های انجمن‌ها مورد شناسایی و رسیدگی قرار گیرد.

در این دوره از مسابقات 1288 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید که شامل 5 گروه: دام‌پزشکی و کشاورزی با ۱۶۵ اثر، علوم پایه با ۱۶۳ اثر، فنی و مهندسی با ۳۷۷ اثر، هنر و معماری با ۹۵ اثر و گروه علوم انسانی با ۴۴۹ اثر بوده است.  دانشگاه بیرجند از میان 16 اثر ارسالی به دبیرخانه پانزدهمین دوره این جشنواره، حائز 1 رتبه در این دوره از مسابقات شد. انجمن علمی دانشجویی فنی و مهندسی دانشگاه رتبه شایسته تقدیر در بخش اختراع، ابتکار و نوآوری را کسب نمود.

خاطر نشان میشود دانشگاه بیرجند تاکنون در دوره های گذشته ۲۸ مقام برتر و شایسته تقدیر در ادوار جشنواره حرکت کسب نموده است.

 جشنواره حرکت در ۵ بخش رقابتی، نمایشگاهی، انجمن پویا، بین الملل و یک بخش جدید با عنوان سفیر حرکت برگزار می‌شود که موضوع آن حرکت‌های امیدوارانه و آینده پژوهانه است.

آخرین ویرایش۰۶ خرداد ۱۴۰۲