حضور ۵۱ انجمن علمی و ۲۸ کانون در جشنواره حرکت و رویش دانشگاه بیرجند

۰۸ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۱۱ کد : ۲۴۱۶۰ اخبار برگزیده معاونت اطلاعیه های مهم
تعداد بازدید:۱۰۶۳
حضور ۵۱ انجمن علمی و ۲۸ کانون در جشنواره حرکت و رویش دانشگاه بیرجند

دکتر علی اکبر محمدی، مدیر فرهنگی دانشگاه بیرجند گفت: ۵۱ انجمن علمی، ۲۸ کانون فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی و یک کانون دهکده دانشجویان بین الملل در این دو جشنواره حضور دارند.

صبح دیروز افتتاحیه جشنواره های رویش و حرکت در این دانشگاه برگزار شدکه بازدید مسئولین از غرفه ها و همچنین حضور گروه شمیم رضوی از جمله برنامه های افتتاحیه بود. او در خصوص جشنواره حرکت گفت: این جشنواره به منظور تجلیل از دانشجویان و تشویق به مشارکت، هم افزایی، تکثیر ایده های خلاق و ایجاد انگیزه و تحقق جهاد علمی برگزار می شود. دکتر محمدی انجمن های برتر، فعالیت خلاقانه، نشریه، مسابقه، محتوای دیجیتال، کارآفرینی، کتاب و اختراع را از جمله محورهای این جشنواره عنوان کرد و ادامه داد: برخی از این بخش ها در حوزه فردی و اجتماعی اجرا می شود.

مدیر فرهنگی دانشگاه بیرجند جشنواره رویش را حرکتی به منظور شکوفایی استعدادهای فرهنگی، هنری و دینی دانشجویان دانست و عنوان کرد: هدف از این جشنواره نهادینه کردن هویت کانون های فرهنگی و هنری دانشگاه ها است و می تواند به توانمندسازی دانشجویان نیز منجر شود. او گفت: این جشنواره در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار شده و برترین ها بر اساس ارزیابی داوران به دبیرخانه دانشگاهی و کشوری راه می یابند‌. دکتر محمدی دستاوردهای فردی قابل ارائه در این جشنواره را صنایع دستی، هنرهای تجسمی، ادبی، عکس، گویندگی و اجرای موسیقی عنوان کرد و گفت: در بخش رقابتی، برترین ها با نظر داوران مشخص می شوند. مدیر فرهنگی دانشگاه بیرجند تصریح کرد: ۵۱ انجمن علمی دانشجویی، ۱۸ کانون فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی، یک کانون دهکده دانشجویان بین الملل در این دو جشنواره همکاری دارند. او گفت: کویرتایر، بنیاد نخبگان، زیست بوم فناوری و نوآوری، هلال احمر، اورژانس اجتماعی و پلیس مبارزه با مواد مخدر حامیان این جشنواره هستند که غرفه های آن ها نیز در جشنواره فعال است.

گفتنیست نماینده های اداره ارشاد اسلامی، پارک علم و فناوری، جهاد دانشگاهی، میراث فرهنگی، کویر تایر، کارخانه کاشی فرزاد، صدا و سیما، نیروگاه برق شهید کاوه قاین، فنی و حرفه‌ای، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، استانداری، هلال احمر، دانشگاه پیام نور، دانشگاه فرهنگیان، دانشکده ابن حسام، دانشگاه علوم پزشکی، دانشکده صنعتی، دانشگاه آزاد، دانشگاه بزرگمهر قائنات، آموزش و پرورش، دانشگاه علمی کاربردی، کارخانه کاشی نیلوفر، آستان قدس، پلیس مبارزه با مواد مخدر، اورژانس اجتماعی، اداره کل ورزش و جوانان و دبیر اجرایی بخش دانشجویی در آیین افتتاحیه حضور داشتند.

آخرین ویرایش۰۸ خرداد ۱۴۰۲