جلسه شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های استان با محوریت برنامه های دهه ولایت برگزار شد

۲۴ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۱۴ کد : ۲۴۳۳۴ اخبار برگزیده معاونت اطلاعیه های مهم
تعداد بازدید:۱۰۸۷

جلسه شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های استان به ریاست معاون محترم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند، با حضور معاونین فرهنگی دانشگاه ها و سایر اعضای شورا، 23 خردادماه در محل معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند و با موضوع برنامه ریزی جهت گرامیداشت دهه ولایت و امامت (قربان تا غدیر) برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه رئیس شورا، دکتر فرزانه پور به تشریح ابلاغ وزارت علوم،تحقیقات و فناوری پیرامون شورای استانی هماهنگی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی پرداخت و اظهار کرد: در این شورا بزرگترین دانشگاه دولتی هر استان، دانشگاه مادر شناخته می شود و معاون فرهنگی و اجتماعی آن دانشگاه رئیس شورا است. همچنین در استان ما معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی بعنوان دومین دانشگاه بزرگ استان نائب رئیس شورا شناخته می شود، رئیس دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان و معاونین فرهنگی و اجتماعی سایر دانشگاه ها از دیگر اعضای این شورا به شمار می روند.

ایشان ضمن تأکید بر اهمیت بزرگداشت عید سعید قربان، به دهه ولایت و عید غدیر اشاره نمود و افزود: بهره مندی از کلام امیرالمؤمنین علی علیه السلام به ویژه نهج البلاغه ضرورت اجتناب ناپذیری است که ما باید در ایام این دهه به آن توجه ویژه ای کنیم.

سپس در ادامه جلسه حجه الاسلام جعفری مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان نیز به تبیین اهمیت واقعه غدیر پرداخت و افزود: از جمله برنامه هایی که می توان در دستور کار قرار داد تولید محتوا در فضای مجازی است که با هم افزایی دانشگاه ها میسر خواهد شد.

در پایان سایر اعضای جلسه به ارائه پیشنهادات و برنامه های مدنظر دانشگاه خود در خصوص گرامیداشت دهه ولایت و امامت پرداختند.

آخرین ویرایش۲۴ خرداد ۱۴۰۲