به مناسبت هفته دولت کارگاه فرهنگی، آموزشی حقوق اداری برگزار شد

۱۲ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۵ کد : ۲۴۹۸۳ اخبار برگزیده معاونت اطلاعیه های مهم
تعداد بازدید:۶۷۹
معاونت فرهنگی و اجتماعی با همکاری مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری دانشگاه بیرجند کارگاه فرهنگی، آموزشی حقوق اداری را به مناسبت هفته دولت مورخه ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۲ در محل تالار فرهنگ برگزار کرد.

به مناسبت هفته دولت کارگاه فرهنگی، آموزشی حقوق اداری با همت معاونت فرهنگی و اجتماعی و همکاری مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری دانشگاه بیرجند در تاریخ 12 شهریورماه 1402برگزار شد.

این کارگاه با تدریس دکتر احمد خسروی، عضو هیأت علمی و استادیار گروه حقوق دانشکده علوم انسانی دانشگاه بیرجند از ساعت 10 صبح ویژه دانشگاهیان آغاز گردید. 

در ابتدا دکتر خسروی به تشریح ضوابط و قوانین کلی اداری پرداخته و افزود: برای هر جایگاه حقوقی در محیط اداری قوانینی وجود دارد که در تصمیم گیری ها، عزل و نصب ها، رد و تأیید ها و ... مؤثر است و به طور خلاصه هیچ شخص حقوقی فراتر از حقوق قانونی خود نمی تواند تصمیمی بگیرد و یا حکمی صادر کند. لذا یکی از جهات اهمیت تسلط بر قوانین اداری این است که بدانیم قانون چه مواردی را به ما اجازه ورود می دهد و چه مواردی از عهده ما خارج است.

در ادامه ضمن بیان تفاوت برخی اصطلاحات قانونی به تبیین تعدادی از مواد قانونی در حوزه ادارات پرداخته شد.

در پایان نیز حضار سؤالات خود را در زمینه انواع ابلاغ های قانونی، مراحل اجرا و نکات پیرامون قوانین استخدامی بیان کرده و پاسخ خود را دریافت کردند.

آخرین ویرایش۱۲ شهریور ۱۴۰۲