آیین بزرگداشت حافظ شیرازی در دانشگاه بیرجند برگزار شد

۱۹ مهر ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۴ کد : ۲۵۳۵۲ اخبار برگزیده معاونت اطلاعیه های مهم
تعداد بازدید:۳۸۸

آیین بزرگداشت حافظ شیرازی به همت گروه زبان و ادبیات فارسی و انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی و با مشارکت انجمن ترویج زبان و ادب فارسی، انجمن علمی استادان زبان و ادبیات فارسی و کانون هنرمندان خراسان جنوبی در روز دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ در تالار فرهنگ معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر عباس واعظ زاده مدیر امور اجتماعی دانشگاه بیرجند ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان، از گروه زبان و ادبیات فارسی و انجمن ها و کانون های مختلف و همکاران حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی و دانشجویانی که در برگزاری این آیین همکاری داشتند تشکر و قدردانی کردند.

در این مراسم، دکتر سید مهدی رحیمی، مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی شعر حافظ را دارای خاصیت آینگی دانست که هر کس خود را در آن می بیند و از این رو ایرانیان به دیوان او تفأل می زنند.

در ادامه مراسم، دکتر علی اکبر سام خانیانی دانشیار گروه زبان و ادبیات فارسی درمورد حافظ و جایگاه او در ادبیات فارسی سخنرانی کرد.

در این آیین که با حضور جمع کثیری از اعضای هیئت علمی دانشگاه، دانشجویان و میهمانانی از کانون هنرمندان خراسان جنوبی برگزار شد، تعدادی از شاعران برجسته شهر بیرجند به قرائت اشعار خود پرداختند.

آخرین ویرایش۱۹ مهر ۱۴۰۲