جشن و اردوی فرهنگی تفریحی نودانشجویان ۱۴۰۲ بازه اول(برادران)

۱۱ آبان ۱۴۰۲ | ۲۲:۴۱ کد : ۲۵۶۳۵ اخبار برگزیده معاونت اطلاعیه های مهم
تعداد بازدید:۴۹۵

اردوی فرهنگی تفریحی نودانشجویان دانشگاه بیرجند، پنجشنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۲ در محل اردوگاه یادگاران امام خمینی(ره) بهلگرد با حضور جمعی از نودانشجویان پسر برگزار شد.

دانشجویان شرکت کننده ساعت 7 صبح از مقابل مسجد امام صادق علیه السلام دانشگاه بیرجند در گروه بندی های مشخص عازم اردوگاه یادگاران امام خمینی (ره) بهلگرد شدند.

افتتاحیه این اردو پس از صرف صبحانه و با حضور برخی از اعضای هیئت رئیسه دانشگاه برگزار گردید.در ابتدای افتتاحیه معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه بیرجند گفت:علم مهم ترین مؤلفه قدرت است.

دکتر فرزانه پور معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند در جشن بزرگ دانشجویان نوورود دانشگاه بیرجند گفت: حرف اول را امروز در دنیا قدرت می زند که علم، اولین و مهمترین مولفه آن است. او افزود: در قرآن و منابع دینی نیز به ارزش و اهمیت علم و دانش توجه ویژه شده است و نفس علم، ارزش است. دکتر فرزانه پور با بیان اینکه امیدواریم دانشجویان جدیدالورود به علم آموزی توجه ویژه داشته باشند، اظهار کرد: همچنین به این امید داریم که بتوانیم به وظایف خودمان عمل کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند تصریح کرد: وظیفه کارکنان دانشگاه در قبال دانشجویان این است که مسیر ساخت تمدن اسلامی ایرانی را برای دانشجویان فراهم کنند و در دانشگاه بیرجند از لحاظ امکانات و نیروی انسانی این آمادگی را داریم. او با اشاره به امکانات فرهنگی دانشگاه بیان کرد: دفاتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری، کانون ها و تشکلات دانشجویی از اهرم های فرهنگی دانشگاه هستند که دانشجویان می توانند از آن بهره مند شوند.

دکتر فرزانه پور عنوان کرد: وعده های سراب و تو خالی برای جوانان ایرانی در خارج از کشور داده می شود اما در داخل و در دانشگاه بیرجند نیز آمادگی برای درخشش وجود دارد و دانشجویان از آن استفاده خواهند کرد.

در ادامه حجت الاسلام جعفری مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های خراسان جنوبی در آیین و جشن بزرگ دانشجویان نوورود دانشگاه بیرجند، با تبریک ورود دانشجویان جدیدالورود به دانشگاه گفت: ۱۳ آبان که روز استکبارستیزی است در پیش است و رهبری در این خصوص به تحقیق و تحلیل از سوی افراد به خصوص دانش آموزان و دانشجویان تأکید دارند.

او افزود: در کرسی های آزاداندیشی و سایر سخنگاه ها می توان با داشتن تحلیل مناسب، پاسخ بسیاری از پرسش ها را داد. حجت الاسلام جعفری با اشاره به آیه ای از قرآن کریم اظهار کرد: انسان باید به غذای روح خود توجه کند تا روحش آلوده و بیمار نشود و بتواند به وظایف خود عمل کند. مدیر امور نمایندگی های نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های خراسان جنوبی رسالت تشکل های دانشجویی را فراهم کردن زمینه برای بحث در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خواند و بیان کرد: وجود ۲ هیئت محبان المهدی (عج) و هیئت محبان الرضا (ع) در دانشگاه بیرجند نشان دهنده فراهم بودن زمینه برای رشد معرفتی است. او گفت: علاوه بر اینکه دانشجو شدن افتخاری بزرگ است، باید این را دانست که غنیمت شمردن فرصت بسیار مهم است و نباید خطایی را در این زمینه انجام داد. حجت الاسلام جعفری عنوان کرد: بسیاری از دانشجویان با کوله باری از تجربه و معرفت از دانشگاه فارغ التحصیل و خارج شده اند؛ دانشجویان جدید نیز باید قوانین را به خاطر سپرده و آن را عملی کنند تا مانند بقیه به خوبی تحصیل داشته باشند.

در ادامه برنامه ها دکتر موسوی معاون دانشجویی دانشگاه بیرجند در آیین معرفی هیئت رئیسه دانشگاه بیرجند از استقرار دندانپزشک در دانشگاه طی روزهای آینده خبر داد. او همچنین در این آیین، سایر ادارات معاونت دانشجویی را معرفی کرد.

دکتر حسینی واشان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند نیز اظهار کرد: مدیریت آموزشی مهمترین رکن در این معاونت است که دانشجویان با آن ارتباط دارند و مدیریت استعدادهای درخشان، دیگر اداره معاونت آموزشی است که نخبگان دانشگاه را شناسایی و مدیریت می کند. او با اشاره به برگزاری طرح شتاب برای دانشجویان گفت: دانشجویانی که در حوزه های آموزشی حائز رتبه شوند، در قالب این طرح تقدیر و تجلیل می شوند‌. دکتر حسینی با بیان اینکه مدیریت کالج نیز در دانشگاه بیرجند وجود دارد، اظهار کرد: در مدیریت های مختلف این معاونت به دنبال خدمت به دانشجویان هستیم و در بخش آیین نامه های درگاه معاونت آموزشی دانشگاه، قوانین موجود است که می توان آن را مطالعه کرد.

همچنین دکتر عارفی معاون اداری و مالی ضمن معرفی معاونت اداری و مالی دانشگاه افزود: ما در خصوص پشتیبانی و حمایت دانشجویان از هیچ چیز مضایقه نمی کنیم، لذا هر گونه نقص در تاسیسات و زیرساخت های دانشگاه را در اسرع وقت به ما منتقل کرده تا آن را برطرف کنیم.

 سپس در آیین پرچم سپاری پرچم جمهوری اسلامی ایران و پرچم دانشگاه بیرجند به اهتزاز درآمد.در این آیین،به صورت نمادین دانشجویان فارغ التحصیل پرچم دانشگاه را به دانشجویان جدید الورود سپردند . در قسمت دیگری از این مراسم، سوگندنامه دانشجویی نیز قرائت شد.دانشجویانی که در آستانه دانش‌آموختگی هستند، پرچم دانشگاه را به دو نودانشجو سپردند و برای آنها آرزوی نیکبختی، سربلندی و بهره‌گیری مناسب از این فرصت دانشجویی کردند. همچنین در آیین، میثاق‌نامه دانشگاهیان با خوانش نودانشجوی دانشگاه به نمایندگی از دیگر دانشجویان اجرا شد که بخشی ازآن به این شرح است:

"در این روز بزرگ که آشنایی با محل دانش و اخلاق و تعهد در دانشگاه بیرجند فراهم آمده است، ما دانشجویان با خداوند بزرگ و مردم شریف ایران و اساتید گرامی دانشگاه عهد می­بندیم که وجود خود را صرف دانشجویی و دانش­پژوهی کنیم و در کنار این امر مهم، دانش خود را به زینت ایمان به خدا، ادب و اخلاق، تعهد و انسان­دوستی  و خردورزی و میهن­دوستی بیاراییم و در سایة الطاف خداوند کریم، عنایت امام عصر (عجل­ا... تعالی فرجه­الشریف) و دانش اساتید ایرانی دانشگاه، راه ترقی را، روزافزون بپیماییم.

این میثاق و عهدی است میان ما، پروردگار بی­همتا، ملت شریف ایران و اساتید دانشگاه بیرجند؛ میثاقی که وفای به آن، سعادت ما و ملت بزرگ­مان و میهن گرانقدرمان و در نهایت، رضایت خداوند متعال را در پی خواهد داشت."

در این اردو از مهمترین برنامه های پیش بینی شده، کارگاه های آموزشی بود تا اساتید کشوری در دو محور سبک زندگی(امید و موفقیت) و روایت پیشرفت و امید آفرینی به ارائه بحث بپردازند. از مهمترین مباحث مطرح شده در این کارگاه ها تبیین پیشرفت ها در عرصه صنعت و فناوری، باور توانمندی ها، زندگی پویای جوانی، مسائل مربوط به قبل و حین ازدواج  و...بود.
اردوی نودانشجویان دانشگاه بیرجند در ساعت 17 خاتمه یافت و کلیه دانشجویان ضمن پذیرایی به سمت خوابگاه ها بدرقه شدند.
لازم به ذکر است بازه دوم این اردو، فردا جمعه 12 آّبان ماه 1402 با حضور نودانشجویان دختر در همین اردوگاه برگزار خواهد شد.

کلید واژه ها: دانشگاه معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه پرچم دانشگاه اجتماعی دانشگاه فرهنگی اجتماعی دانشگاه دانشگاه بیرجند دانشجویان بیرجند اجتماعی دانشگاه بیرجند فرهنگی اجتماعی دانشگاه بیرجند

آخرین ویرایش۱۱ آبان ۱۴۰۲