جشن و اردوی فرهنگی تفریحی نودانشجویان بازه دوم(خواهران)

۱۳ آبان ۱۴۰۲ | ۱۱:۲۲ کد : ۲۵۶۳۹ اخبار برگزیده معاونت اطلاعیه های مهم
تعداد بازدید:۳۲۴

اردوی فرهنگی، تفریحی و جشن بزرگ دانشجویان دختر جدیدالورود دانشگاه بیرجند با حضور ۴۰۰ دانشجوی نوورود روز جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی و با همکاری تمامی معاونت‌های دانشگاه با هدف آشنایی دانشجویان با دانشگاه، گلگشت در طبیعت و یک روز بیاد ماندنی در اولین روزهای دوران دانشجویی در اردوگاه یادگاران امام خمینی(ره) بهلگرد برگزار شد.

در دومین روز از اردوی دانشجویان نوورود که ویژه دانشجویان دختر برگزار شد، دانشجویان از مسجد امام جعفرصادق(ع) به این اردوی یکروزه در اردوگاه یادگاران امام خمیی(ره) بهلگرد اعزام شدند. مراسم افتتاحیه این اردوی فرهنگی تفریحی پس از گذشت دانشجویان از دروازه قرآن، با حضور رئیس دانشگاه، اعضای هیأت رئیسه و جمعی از مدیران دانشگاه آغاز گردید.

به دنبال رسیدن به دانشگاه تمدن ساز هستیم
رئیس دانشگاه بیرجند در مراسم افتتاحیه اردوی دانشجویان نوورود دختر، گفت: به دنبال رسیدن به دانشگاه تمدن‌ساز هستیم. دکتر احمد لامعی‌گیو، گفت: در دانشگاه بیرجند به دنبال تمدن‌سازی هستیم تا بتوانیم نیروی انقلابی تربیت کنیم. رئیس دانشگاه بیرجند ضمن تبریک حضور دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه، از تمامی معاونت‌های دانشگاه بیرجند بابت برپایی این جشن قدردانی کرد و گفت: دانشگاه بیرجند در سال ۱۳۵۴ تأسیس گردید و در سال ۱۳۵۶ با سه رشته فیزیک، ریاضی و شیمی فعالیت خود را آغاز کرد. وی اظهار کرد: این مجموعه در سال ۱۳۷۱ عنوان سازمانی دانشگاه را کسب کرد و امسال ۱۴ هزار دانشجو را در حدود ۵۰ گروه آموزشی و بیش از ۲۳۰ رشته تحصیلی سازماندهی کرده است. دکتر لامعی با اشاره به فارغ التحصیل شدن بیش از ۳۰ هزار دانشجو از این دانشگاه، ادامه داد: ۱۴۰ هزار جلد کتاب در دانشگاه وجود دارد که نشان دهنده توجه دانشگاه به امور آموزشی است. ایشان با اشاره به وظایف تعیین شده برای دانشگاه‌ها گفت: ما می‌خواهیم دانشگاه بیرجند، کانون تربیت نیروهای مؤمن و انقلابی باشد. رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به وجود قوانین و مقررات دانشگاهی، عنوان کرد: دانشجویان اهتمام لازم را به این موضوع داشته باشند تا رسمیت و شأن دانشگاه حفظ شود. وی، گفت: امیدواریم دانشجویان جدیدالورود رشد خود و دانشگاه را رقم زنند و به رسیدن دانشگاه به تمدن سازی کمک کنند.

دشمن به دنبال علم زدایی و دین زدایی است
همچنین حجت الاسلام والمسلمین جعفری، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان جنوبی در جشن بزرگ دانشجویان دختر جدیدالورود با اشاره به اینکه دشمن به دنبال علم زدایی و دین زدایی است، گفت: از این فرصت دانشجویی باید استفاده شود تا بتوان نقشه دشمن را ناکام گذاشت. حجت الاسلام جعفری، افزود: دشمنی دشمن با علم آموز در حدی است که نمی‌خواهد او را ببیند و به دنبال ضربه زدن به او است، اما می‌توان دشمن را مأیوس کرد. حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه دین زدایی دیگر هدف دشمن است اظهار کرد: انتظار این است که در نقطه مخالف دشمن حرکت کنیم و اعتکاف‌ها و دیگر مراسم‌ها نشان دهنده این است که نسل جوان موفق بوده است و نقشه‌های معاندین نقش برآب شده است. مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند، گفت: موضوع اعتکاف‌ها در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دنبال خواهد شد که دانشجویان می‌توانند از آن بهره مند شوند.

آیین پرچم سپاری و قرائت میثاق نامه
در ادامه آیین پرچم سپاری پرچم جمهوری اسلامی ایران و پرچم دانشگاه بیرجند به اهتزاز درآمد. در این آیین، به صورت نمادین دانشجویان فارغ التحصیل پرچم دانشگاه را به دانشجویان جدید الورود سپردند. در قسمت دیگری از این مراسم، سوگندنامه دانشجویی نیز قرائت شد. دانشجویانی که در آستانه دانش‌آموختگی هستند، پرچم دانشگاه را به دو نودانشجو سپردند و برای آنها آرزوی نیکبختی، سربلندی و بهره‌گیری مناسب از این فرصت دانشجویی کردند. همچنین در آیین، میثاق‌نامه دانشگاهیان با خوانش نودانشجوی دانشگاه به نمایندگی از دیگر دانشجویان اجرا شد. همچنین اجرای گروه ابناء الاحرار از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاحیه بود. کارگاه‌های آموزشی پس از آیین افتتاحیه، شامل کارگاه روایت پیشرفت و امید آفرینی با حضور نمایندگان شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان و کارگاه آموزشی سبک زندگی دانشجویی و موفقیت با حضور دکتر صدرا از اساتید برجسته کشوری برای دانشجویان حاضر در اردو برگزار شد.
اعطای تقدیر نامه به دانشجوی وزرشکار برتر دانشگاه، بازدید از نمایشگاه و میزهای فروش برپا شده در محل اردوگاه و اجرای برنامه‌های شاد و سرگرم کننده از جمله برنامه‌های این اردوی یک روزه است.

آخرین ویرایش۱۳ آبان ۱۴۰۲