اردوی فرهنگی تفریحی نودانشجویان ۱۴۰۲ بازه سوم (خواهران) برگزار شد

۲۰ آبان ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۶ کد : ۲۵۷۳۸ اخبار برگزیده معاونت اطلاعیه های مهم
تعداد بازدید:۴۲۸

اردوی فرهنگی، تفریحی و جشن بزرگ دانشجویان دختر جدیدالورود دانشگاه بیرجند با حضور 200 دانشجوی نوورود روز جمعه 19 آبان ۱۴۰۲ به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی و با همکاری تمامی معاونت‌های دانشگاه با هدف آشنایی دانشجویان با دانشگاه، گلگشت در طبیعت و یک روز بیاد ماندنی در اولین روزهای دوران دانشجویی در اردوگاه یادگاران امام خمینی(ره) بهلگرد برگزار شد.

در سومین بازه از اردوی دانشجویان نوورود که ویژه دانشجویان دختر برگزار شد، دانشجویان از مسجد امام جعفرصادق(ع) به این اردوی یکروزه در اردوگاه یادگاران امام خمینی(ره) بهلگرد اعزام شدند. مراسم افتتاحیه این اردوی فرهنگی تفریحی پس از گذشت دانشجویان از دروازه قرآن، با حضور رئیس دانشگاه، اعضای هیأت رئیسه و جمعی از مدیران دانشگاه آغاز گردید.

 

با سلاح علم می شود جهان را به خدمت گرفت

دکتر احمد لامعی گیو در مراسم افتتاحیه اردوی نودانشجویان (بازه سوم) ضمن خوش آمدگویی به دانشجویان و تشکر از دست اندرکاران این اردو افزود: در قرآن و نهج البلاغه می توان آیات و فرازهای فراوانی را یافت که به اهمیت و ضرورت تعلم پرداخته شده است. همچنین ایران در طول تاریخ به دنبال علم بوده و تاکنون هیچ جنگی را آغازگر نبوده اما در مقابل کشورهای مدعی قدرت مثل آمریکا و انگلیس تمام تاریخش پر از جنگ افروزی است. علم باید در خدمت صلح باشد، علمی که ما را به خدا برساند. اگر غرب امروز بر جهان حکومت می کند به واسطه علم است. وی با اشاره به وقایع تاریخی از جمله جنگ های یونانی ها تأکید کرد با استعانت از علم و با کمک اندیشمندان می شود جهان و امکاناتش را به خدمت گرفت. ایرانیان طبق روایات معصومین علیهم السلام آن نگاه علم آموزی را دارند و لو در دور دست ترین نقاط دنیا باشد. ایشان در ادامه به معرفی شهر بیرجند پرداخت و گفت در سال ۱۲۸۶ حاکمان وقت این منطقه سومین مرکز نوین ایران را با اسم مدرسه شوکتیه تأسیس کردند که در ادامه این مدرسه آنچنان رشد می کند تا اکنون دانشگاه بیرجند، نگین آموزش شرق کشور نام گرفته و نیم قرن از تأسیس دانشگاه بیرجند می گذرد.

در ادامه برنامه های این اردو اعضای هیئت رئیسه دانشگاه به معرفی امور مربوط به معاونت های خود پرداختند.

اجرای موسیقی تولید شده توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با خوانندگی یزدان تاجیک دانشجوی دانشگاه،آئیین پرچم سپاری و قرائت میثاق نامه دانشجویان نوورود از دیگر برنامه های مراسم افتتاحیه این اردو بود.

سپس دکتر طالبی مدرس کارگاه سبک زندگی دانشجویی به بیان نکاتی پیرامون تعامل با دیگر دانشجویان در محیط خوابگاه و کلاس درس پرداخت و به سؤالات دانشجیان پاسخ داد.

دانشجویان بعد از اقامه نماز جماعت و صرف ناهار ضمن بازدید از نمایشگاه تولیدات خانگی به بازی و سرگرمی پرداختند و در پایان برنامه ها به تماشای اجرای استندآپ کمدی و موسیقی زنده توسط کانون موسیقی دانشگاه نشستند.

دانشجویان ساعت 16 به سمت خوابگاه ها و منازل خود بدرقه شدند و اردوهای نودانشجویان 1402 به پایان رسید.

آخرین ویرایش۲۰ آبان ۱۴۰۲