افتتاح اولین نمایشگاه بزرگ کتاب دانشگاه بیرجند

۲۳ آبان ۱۴۰۲ | ۰۷:۳۷ کد : ۲۵۷۶۳ اخبار برگزیده معاونت اطلاعیه های مهم
تعداد بازدید:۳۱۰

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و هفته فرهنگ عمومی استان نمایشگاه بزرگ کتاب با عنوان "کتابی در انتظار توست، آن را پیدا کن" با حضور رئیس دانشگاه بیرجند و جمعی از مسئولان دانشگاه و استان در سال امید دانشگاه افتتاح شد.

نمایشگاه بزرگ کتاب دانشگاه  با عنوان "کتابی در انتظار توست، آن را پیدا کن" از ۲۲ لغایت ۲۴ آبان با حضور ۳۰ غرفه آغاز به کار کرد.
دکتر لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند با خیرمقدم به حضار و تبریک هفته کتاب و کتابخوانی از حوزه معاونت فرهنگی، کانون کتاب و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تمامی افرادی که در تشکیل این نمایشگاه همت گمارده‌‌اند قدردانی کرد و گفت: کتاب در آموزه‌های دینی ما و در فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی جایگاه شایسته و بزرگی دارد .
وی افزود: بهترین و مطمئن ترین هم نشین انسان کتاب است و تنها دوستی که به انسان خیانت نمی‌کند نیز کتاب است. 
در ادامه، محمود رمضانی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با خیرمقدم به اساتید، دانشجویان و ناشرین گرانقدر حاضر در این نمایشگاه، فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی را تبریک گفت و افزود: در هفته کتاب و کتابخوانی برنامه‌های متنوعی در ستاد بزرگداشت هفته کتاب برنامه‌ریزی شده است. وی در پایان از رئیس دانشگاه بیرجند، معاون فرهنگی و اجتماعی و تمامی افرادی که در برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب دانشگاه دخیل بوده اند قدردانی کرد.
همچنین در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، ظهوری، کارشناس نهاد کتابخانه‌های استان با دعوت از تمامی دانشجویان برای عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی سطح کشور گفت: دانشجویان با مراجعه به هر یک از کتابخانه‌های سطح استان و ارائه کارت دانشجویی به عضویت 3700 کتابخانه کشوری درآیند.
 همچنین، فائزه فرزین، دبیر کانون کتاب گفت: این نمایشگاه با زحمات دانشجویان و همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه برپاشده است. وی افزود: در حاشیه این نمایشگاه برنامه‌های نقد کتاب، دورهمی کتاب، دیدار با اهل قلم و شاعران و نویسندگان و ناشران برنامه‌ریزی شده است.
این نمایشگاه با همت کانون کتاب معاونت فرهنگی و اجتماعی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، کتابخانه مرکزی دانشگاه، انجمنهای علمی، کانونهای فرهنگی، مجموعه کارآفرینی و جمعی از مجموعه های انتشار و فروش کتاب در سالن امید دانشگاه گشایش یافت.
اولین نمایشگاه بزرگ کتاب دانشگاه بیرجند از 22 لغایت 24 آبان ماه جاری در دو نوبت صبح و بعدازظهر  پذیرای علاقمندان به حوزه کتاب و نشر است.

آخرین ویرایش۲۳ آبان ۱۴۰۲