کارگاه گونه شناسی شعرآیینی و انقلاب اسلامی

۰۱ آذر ۱۴۰۲ | ۰۷:۵۱ کد : ۲۵۸۸۱ اخبار برگزیده معاونت اطلاعیه های مهم
تعداد بازدید:۲۱۴

کارگاه گونه شناسی شعرآیینی و انقلاب اسلامی به همت گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بیرجند با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی، انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی و کانون شعرو ادب در روز یکشنبه 28 آبان ماه برگزارشد. گروه پژوهشی دفاع مقدس، انجمن علمی استادان و انجمن ترویج زبان وادب فارسی نیز در برگزاری این مراسم همکاری نمودند.

درابتدای مراسم دکتر سیدمهدی رحیمی مدیرگروه زبان وادبیات فارسی، دکتر علیرضا قزوه را از پیشگامان ادبیات انقلاب اسلامی برشمرده و افزود: افرادی مانند آقای قیصر امین پور و آقای علیرضا قزوه، مطلع جدیدی از شعرنو در ادبیات انقلاب اسلامی ایجاد کردند. ایشان همچنین با اشاره به شاعر بزرگ آیینی، ابن حسام خوسفی تأسیس مجله ای تحت عنوان فرهنگ و ادبیات آیینی را در دانشگاه بیرجند امری مهم تلقی نمودند.

درادامه مراسم دکترعلیرضا قزوه به ایراد سخنرانی درمورد شعر آیینی و ادبیات انقلاب اسلامی پرداختخ و گفت: شعر و ادبیات انقلاب معلمان خوبی مانند احمد عزیزی، قیصر امین پور، علی موسوی گرمارودی و... داشت که در دهه 60 سبک جدیدی را در ادبیات فارسی ایجاد کردند. ایشان همچنین دهه 60 را دهه پاک بازی ادبیات و شکوفا شدن فرمالیست ها معرفی کرد.

این کارگاه باهدف معرفی گونه های شعرآیینی و انقلاب اسلامی باحضور شاعر برجسته و معاصر دکتر علیرضا قزوه، رییس دانشگاه دکتراحمد لامعی گیو، کارکنان معاونت فرهنگی و اجتماعی، جمعی از اساتید گروه زبان و ادبیات فارسی، شاعران برجسته شهربیرجند و تعداد کثیری از دانشجویان در تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار شد. در آخر مراسم نیز از شاعر مقام آور در زمینه شعرآیینی، تجلیل به عمل آمد و ایشان به قرائت اشعار خود پرداختند.

آخرین ویرایش۰۱ آذر ۱۴۰۲