آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت و اولین جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی دانشگاه های استان خراسان جنوبی برگزار شد

۲۹ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۱:۲۱ کد : ۲۸۱۹۶ اخبار برگزیده معاونت
تعداد بازدید:۳۵
آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت و اولین جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی دانشگاه های استان خراسان جنوبی برگزار شد

آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت و اولین جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی دانشگاه های استان خراسان جنوبی، روز یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ با تجلیل از برگزیدگان به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

در ابتدای آیین اختتامیه دکتر فرزانه پور، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در خصوص جشنواره درون دانشگاهی قرآن و عترت گزارشی ارائه کرد. سپس دکتر محمدی، مدیر فرهنگی دانشگاه نیز با قرائت بیانیه هیئت داوران نخستین جشنواره رسانه و نشریات دانشگاهی استان خراسان جنوبی به بیان گزارش برگزاری اولین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه های استان پرداخت.

جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور از برنامه‌های شور انگیز و مهم دانشگاه در حوزه گسترش و تعمیق تعالیم دینی و قرآنی است که توانسته است با عطرآگین نمودن فضای دانشگاه زمینه انس بیش از پیش دانشجویان با کلام انسان ساز الهی و مفاهیم تعالی بخش قرآن و عترت را فراهم نماید.
در سال گذشته سی و هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور با حضور دانشجویان سخت کوش دانشگاه بیرجند با تعداد 102 نفر شرکت‌کننده در بخش‌های مختلف جشنواره برگزار شد و دانشجویان پر تلاشمان با کسب 8 رتبه سراسری و 2 رتبه ملی توانستند در کنار دانشجویان دیگر دانشگاه‌های ممتاز، خوش بدرخشند امسال نیز با بروز انس و الفت بیشتر دانشجویان به جشنواره قرآن و عترت و نمود حضور سه برابری نسبت به سال گذشته و شرکت تعداد300 نفر شرکت کننده در دانشگاه بیرجند در 9 بخش و 41  رشته ویژه آقایان و خانم ها به رقابت پرداختند، در این رقابت دانشجویان قرآنی توانستند 57 رتبه درون دانشگاهی و 17 رتبه راه یافته به مرحله سراسری و 6 رتبه سراسری را کسب نمایند. 

نخستین جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی دانشگاه های استان خراسان جنوبی به همت خانه نشریات دانشجویی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند از تاریخ 15 اسفند ماه تا پایان اردیبهشت ماه برگزار شد. 

همچنین نمایشگاه این جشنواره در 30 اردیبهشت ماه به میزبانی دانشگاه بیرجند در راستای نمایش توانمندی های دانشجویان فعال عرصه نشریات دانشجویی دانشگاه های استان برگزار گردید.

در این جشنواره بیش ز 83 اثر شرکت کردند که در نهایت با بررسی داوران کشوری از 10 نشریه برتر استان تجلیل شد.

رتبه های کسب شده به ترتیب:

-رتبه اول

نشریه پژوهان از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

-رتبه دوم

نشریه سمعک از دانشگاه بیرجند

-رتبه سوم

نشریه سپهر سیاست از دانشگاه بیرجند، نشریه نبض جامعه از دانشگاه بیرجند و نشریه شرفه از دانشگاه بیرجند

-رتبه چهارم

نشریه راهنما از دانشگاه فرهنگیان

-رتبه پنجم

نشریه ادب نامه از دانشگاه فرهنگیان

-رتبه ششم

نشریه بی بال پریدن از دانشگاه فرهنگیان

-رتبه هفتم

نشریه ملکا از دانشگاه فرهنگیان

-رتبه هشتم

نشریه سمیکالن از دانشگاه صنعتی بیرجند

 

 

آخرین ویرایش۳۰ خرداد ۱۴۰۳