اولین سمینار تخصصی بازاریابی گروه علم اطلاعات و دانش‌‌شناسی دانشگاه بیرجند

تعداد بازدید:۷۰
اولین سمینار تخصصی بازاریابی گروه علم اطلاعات و دانش‌‌شناسی دانشگاه بیرجند

اولین سمینار تخصصی بازاریابی گروه علم اطلاعات و دانش‌‌شناسی دانشگاه بیرجند با همیاری معاونت پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی استان خراسان جنوبی با هدف توانمندسازی دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی در روز چهارشنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۳ در محل سالن سمعی و بصری ساختمان مانا ۳ دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، آقای دکتر هاشم‌زاده مدیرگروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه بیرجند از تجارب خود درباره آزمون استخدامی ارگان‌های دولتی صحبت کردند و به نکاتی از قبیل شیوه‌ی ثبت‌نام، نحوه‌ی موفقیت در این آزمون‌ها، شناسایی نهادهای مرتبط با رشته، روند استخدامی و ورود به بازار کار اشاره داشتند.

سپس آقای دکتر پاسبان، عضو هیئت علمی دانشگاه توضیحات کاملی درباره موقعیت‌ها و موفقیت‌های شغلی در حوزه‌های کامپیوتری، هوشمند و فناوری از جمله برنامه‌نویسی و هوش مصنوعی و سایر مهارت‌های کامپیوتری که می‌توان در جامعه باعث ورود به بازار کار شد، ارائه دادند.

در ادامه آقای دکتر کیانی، عضو هیئت علمی گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه با توجه به اینکه دانشجویان سال آخر رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه بیرجند از این سمینار استقبال کرده و در جلسه حضور داشتند، نکاتی را از قبیل گام برداشتن به سوی هدف تا رسیدن به آن هدف و ویژگی‌های هدفمندی، اراده و پشتکار مطرح کردند و آزمون‌هایی را برای خودشناسی و خودشناختی جهت تشخیص تیپ شخصیتی معرفی کردند که هر دانشجو با شناسایی و توجه به آن تیپ شخصیتی و ویژگی خاص خودش وارد بازار کار شود تا در آن کار موفق عمل کند.

در پایان به سوالات دانشجویان پاسخ داده شد و جناب آقای دکتر محمود سنگری، استاد مشاور انجمن علمی علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه بیرجند از تمامی اساتید و دانشجویان بابت حضور در این سمینار علمی_تخصصی، تشکر و قدردانی کردند.

ضمناً، 3 نفر از دانشجویان رشتۀ علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه بیرجند جهت کار در شرکت های رایانه ای معرفی گردیدند. 

آخرین ویرایش۰۱ بهمن ۱۴۰۳