کسب مقام دوم و چهارم توسط تیم های مانی تایم و مجتمع احیاء از دانشکده فنی و مهندسی فردوس در رویداد استارتاپی دانش کار

۲۹ آبان ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۵ کد : ۱۰۶۳۲ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۱۳۲۲

آیین تجلیل از برگزیدگان رویداد استارتاپی دانش کار پیش از ظهر روز یکشنبه ۲۵ آبان ماه به صورت حضوری و مجازی و با حضور دکتر غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف، گودرزی، معاون شورای اجتماعی کشور و جمعی از مسئولین و دانشجویان شرکت کننده در رویداد، در محل سالن شکوه شرق دانشگاه بیرجند برگزار شد.

دکتر علی زنگویی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند، ضمن عرض تشکر از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و شورای اجتماعی وزارت کشور در خصوص برگزاری این رویداد خاطرنشان کرد: عمده آیات قرآن بر پایه اخلاق است. ما نباید در جامعه معضلات اجتماعی داشته باشیم، نباید کودکان کار داشته باشیم و این با برنامه ریزی، ایده پردازی و برگزاری رویدادهایی مثل دانش کار قابل حل است. وی در ادامه افزود: تمام پیشرفت هایی که انجام گرفته، از یک ایده شروع شده و به همین دلیل است که پرورش ایده ها بسیار مهم است.وی ضمن تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در این رویداد استارتاپی گفت: این رویداد اولین قدم در رفع آسیب های اجتماعی است و باید از این پس قدم‌های دیگری در این خصوص برداشته شود.

دکتر غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در ادامه این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از شورای اجتماعی وزارت کشور و دانشگاه بیرجند که مجری این رویداد استارتاپی بودند:، گفت: یکی از عناصر کلیدی در بحث آسیب اجتماعی، کارآفرینی است و این رویدادها، امکان ورود افراد را به بازار کار فراهم می کند. دکتر غفاری خاطرنشان کرد: کارآفرینی، امری جمعی و فرا جمعی است که می‌تواند به خلق فرصت‌های جدیدی بیانجامد و در جمع دانشجویان پتانسیل های بالقوه وجود دارد که می تواند به این امر کمک کند. معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در ادامه صحبت هایش در خصوص استارتاپ دانش کارگفت: استارتاپ ها می توانند تکثیر پیدا کند و به الگوهای جدید برسد. آنچه امروز اهمیت دارد این است که به دستاوردهایی برسیم و توسعه ما در گرو فعال سازی این فرصت هاست.

گودرزی معاون شورای اجتماعی کشور نیز ضمن بیان اهمیت آسیب های اجتماعی در جامعه و عامل اختلال در نظم عمومی جامعه گفت: فعالیت در این خصوص باید به صورت یکپارچه صورت گیرد. وی به پیشینه بحث آسیب های اجتماعی و روندی که در گذشته انجام می شد، اشاره کرد و افزود: دانشگاه ها با داشتن ظرفیت های دانشجویی به عنوان اصلی ترین ذخایر می‌تواند نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی ایفا کنند. وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این استارتاپ کمک زیادی در کنترل آسیب های اجتماعی خواهد داشت.

در ادامه این جلسه، دکتراکبری بورنگ، مدیر اجتماعی دانشگاه و دبیر این رویداد ضمن ارائه گزارش رویداد، گفت: ما در این رویداد به دنبال اهداف آشکار و ضمنی بودیم. وی در ادامه به تشریح فعالیتهای صورت گرفته در این رویداد پرداخت و تاکید کرد: استارتاپ فعالیتی است که می تواند ما را به اهداف متعدد برساند و حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی در ادامه با پیگیری لازم، در جهت توسعه کارآفرینی گام برخواهد داشت.

گفتنی است تیم مانی تایم متشکل از آقای مختار سهولی،زهرا ریاسی، عالمه احمدی،زهره عباسیان و فاطمه حسنیان و تیم مجتمع احیاء متشکل از آقایان علی قاسمی، اسداله دهواری، عبدالباسط میرکازهی و خانم مریم اسماعیلی به ترتیب در این رویداد استارتاپی موفق به کسب مقام دوم و چهارم شدند. روابط عمومی دانشکده کسب این موفقیت را به تیم های شرکت کننده تبریک عرض می نماید.

آخرین ویرایش۲۹ آبان ۱۳۹۹