بازدید دکتر رحیمی؛ معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ از دانشکده فنی و مهندسی فردوس

۰۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۴ کد : ۱۱۲۲۶ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۴۴۳

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر رحیمی؛ معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ به همراه دکتر خامسان از دانشکده فنی و مهندسی فردوس در مورخ 99/10/4 بازدید به عمل آوردند. در این بازدید که با حضور معاون پژوهشی وزیر علوم ،فرماندار شهرستان فردوس و رئیس دانشگاه بیرجند صورت پذیرفت؛دکتر رحیمی از بخش های مختلف کارگاهی و فضای آموزشی دانشکده فنی و مهندسی فردوس بازدید و سطح این دانشکده را در ابعاد مختلف مورد ارزیابی و سنجش قرار داد. در ابتدا دکتر واحدی پور گزارشی از عملکرد موفق دانشکده فنی در حوزه های آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی، فرهنگی ارائه کرد و زیر ساخت ها و پتانسیل کارگاهی، آزمایشگاهی و آموزشی دانشکده را پتانسیل قابل قبولی دانست که ماحصل آن 1200 فارغ التحصیل بوده که اکثر آنان وارد بازار کار شده اند. 

دکتر رحیمی در ادامه این بازدید  با اشاره به سابقه فرهنگی و استعدادهای انسانی شهرستان و موقعیت جغرافیایی و استراتژیک شهرستان، وضعیت آموزش و دانشجویان و قابلیت ها و افتخارات علمی این دانشکده را مطلوب عنوان کرد و نسبت به پیگیری تامین فضای فیزیکی دانشکده با همکاری مسوولین دانشگاه بیرجند و شهرستان قول مساعد داد.

فرماندار شهرستان با بیان گزارشی از سابقه فرهنگی، آموزشی و موقعیت جغرافیایی و علمی و امکانات و وضعیت دانشگاه‌ها و فضاهای آموزشی شهرستان به ظرفیت بالای بُعد امنیتی و اجتماعی فردوس اشاره کرد و افزود : از لحاظ امنیت اجتماعی و روانی شهر فردوس به عنوان یکی از امن ترین شهرهای ایران و جهان معرفی شده که خود همین موضوع باعث شده دانشجویان به ویژه افراد غیربومی با خاطر امن به امر تحصیل مشغول شده و خانواده‌ها نیز از این بابت خیالی آسوده داشته باشند .

حلاج مقدم به توافق نامه مشترک پژوهشگاه هوا فضا و سازمان فضایی ایران با مراکز آموزش عالی شهرستان برای طراحی و ساخت ماهواره سنجش از دور و هواپیمای سبک اشاره کرد و افزود : اجرای این توافق نامه در بالابردن سطح علمی پژوهشی شهرستان بسیار موثر بوده و با استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهایی که در منطقه وجود دارد میتوانیم در آموزش عالی موفق تر باشیم.

دکتر رحیمی اعلام نمود: در صورت اجرایی شدن توافق نامه آمادگی داریم، رشته هوافضا و تجهیزات مورد نیاز به دانشکده فنی و مهندسی افزوده شود که در صورت راه اندازی با توجه به پتانسیل‌های منطقه دانش‌آموختگان خوبی در سطح علمی بالا خواهیم داشت.

در ادامه سفر یک روزه معاون پژوهشی وزیر علوم به شهرستان فردوس، دکتر رحیمی از مرکز رشد واحدهای فناور بازدید نمود . معاون پژوهشی وزیر علوم و تحقیقات تاکید کرد: مرکز رشد فردوس را حتما باید گسترش داده و مورد حمایت قرار دهیم و در این راستا پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

همچنین در رابطه با پژوهشکده انار شهرستان هم گفت: در صورتی که دانشگاه پیشنهاد دهد ما به عنوان وزارت علوم حاضریم این پژوهشکده را فعال کنیم.

دکتر خامسان ریاست دانشگاه بیرجند هم گفت: بزودی جلسه ایی با حضور مسولین استانداری و فرماندار شهرستان در استان برای بررسی این موضوع برگزار خواهد شد.

 

آخرین ویرایش۰۶ دی ۱۳۹۹