برگزاری نشست تخصصی هوشمند سازی صنایع و مشاغل با رویکرد نیازهای فردوس در دانشکده فنی و مهندسی

۱۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۱ کد : ۱۵۹۱۸ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۴۹۶

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه بیرجند، نشست تخصصی هوشمند سازی صنایع و مشاغل با رویکرد نیازهای فردوس به همت دانشکده ی فنی و مهندسی، همزمان با روز گرامیداشت فردوس در مورخ 1400/09/10برگزار گردید.

دکتر تورانی، ریاست دانشکده فنی و مهندسی، در ابتدا جلسه ضمن تبریک روز فردوس و عرض خیر مقدم به شرکت گنندگان اعلام کرد با توجه به ضرورت مشارکت دانشگاه ها در امور شهری و بهبود کیفیت جامعه، پس از اطلاع از برگزاری همایش در سطح شهرستان ، اقدام به تشکیل جلسه ی پژوهشی با رویکرد کمک به شهرستان نمودیم . نتیجه این جلسه، تصمیم گیری به منظور برگزاری نشست تخصصی هوشمند سازی در روز فردوس با هدف بهبود کسب و کار، از طریق هوشمند سازی صنایع و مشاغل بود. به همین منظور، تاثیر هوشمند سازی در صنایع شهرستان بررسی و فرصت های پیش رو تبیین گردید.

در ادامه این جلسه علمی، دکتر سید مجتبی موسوی نژاد، به بررسی پتانسیل های مختلف شهرستان در راستای ایجاد یک منطقه توریستی با تکیه بر ظرفیت های موجود نظیر آبگرم معدنی فردوس پرداخت و پیشنهاداتی در این خصوص ارائه کرد.

سپس دکتر سجاد محمد زاده، در این نشست به معرفی بستر شبکه های هوشمند و اینترنت اشیاء پرداخت.

در انتهای جلسه نیز، مهندس محمّد سروری توضیحاتی در خصوص شهر هوشمند و رویکرد تحقق آن در شهرستان فردوس ارائه نمود.

لازم به ذکر است این نشست با حضور تعدادی از مسئولین شهرستان، فرهیختگان و صاحب نظران از جمله دکتر طالب زاده رئیس پیشین سازمان فضایی کشور و از فعالین این حوزه، برگزار گردید.

آخرین ویرایش۱۳ آذر ۱۴۰۰