شرح وظایف:
            وظایف مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه:
- برنامه ریزی و مدیریت دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه
 - اداره کلیه امور آموزشی دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه با هماهنگی معاونت آموزشی دانشگاه
 - اصلاح و تدوین آییننامهها، شیوهنامهها، دستورالعملهای دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه
 - نظارت بر اجرای مقررات و آئین نامه های آموزشی دورههای تحصیلات تکمیلی
 - نظارت بر حسن اجرای برنامه ها و فعالیتهای آموزشی دوره های تحصیلات تکمیلی و ارزیابی آنها
 - تشکیل و تنظیم دستور جلسات شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه
 - اجرای مصوبات شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه
 - پیگیری امور مرتبط به امور فرصت تحقیقاتی دانشجویان دکتری
 - نظارت بر اعلام ظرفیتهای کارشناسی ارشد و دکترا و ورود آنها در پرتال سازمان سنجش
 
وظایف شورای تحصیلات تکمیلی:
- همکاری با مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه در جهت ایجاد زمینه های اجرایی مصوبات شورای دانشگاه، تصمیمات هیئت رئیسه و آئین نامه ها و برنامه های مصوب
 - برنامه های آموزشی دوره های کارشناسی ارشد و دکتری
 - بررسی آئین نامه های تحصیلات تکمیلی و اظهار نظر درباره آنها
 - پیشنهاد طرح های مناسب آموزشی غیر رسمی کوتاه مدت و بلند مدت به شورای دانشگاه
 - برآورد ظرفیت پذیرش دانشجوی جدید در دوره های تحصیلات تکمیلی و ارائه آن به شورای دانشگاه
 - بررسی و اظهار نظر درباره مسائلی که توسط شورای دانشگاه یا مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه به شورا ارجاع می شود.