برگزاری جلسه ریاست محترم دانشگاه با مدیرکل دفتر نوآوری و کسب و کارهای نوین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

۰۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۰ کد : ۱۷۳۵۹ اخبار اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۵۶۶
برگزاری جلسه ریاست محترم دانشگاه با مدیرکل دفتر نوآوری و کسب و کارهای نوین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

جلسه ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر لامعی با سرکار خانم دکتر ملونی مدیرکل دفتر نوآوری و کسب و کارهای نوین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به همراه جناب آقای دکتر نجفی معاون محترم پژوهش، فناوری و نوآوری و دکتر علی سعیدی مدیر زیست بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی دانشگاه در راستای حمایت های مالی و معنوی از برنامه های توسعه زیست بوم دانشگاه امروز چهارشنبه مورخ 1400/12/4 برگزار شد.
این جلسه در خصوص ناحیه نوآوری امیرآباد و حمایت مالی معاونت ریاست جمهوری از تعمیر و تجهیز زیرساختها برای تامین فضای اختصاصی و اشتراکی مورد نیاز تیم های نوآور و فناور در زمینه کشاورزی، دامپروری و صنایع تبدیلی مربوط انجام شد.
ناحیه نوآوری و کارآفرینی کشاورزی و دامپروری امیریه منظور گذار به دانشگاهی جامعه¬محور، مهارت آموز و کارآفرین طراحی شده است. ایجاد این ناحیه با تلفیق ایده‌های مراکز رشد و پارک علم و فناوری، ایجاد یک فضای شبکه‌ای از نیازمندی‌های اساسی اکوسیستم پیشرفت دانش بنیان کشاورزی و دامپروزی استان خراسان جنوبی در یک منطقه، ایجاد زیرساخت عملیاتی برای کاهش فاصله ایده، دانش، تجاری‌سازی و بازار برای تحقیقات دانشگاهی است. جغرافیای متمرکز به عنوان یک عامل قدرتمند زیست بوم صنعت و جامعه دانش بنیان، پایه‌ریزی چرخ تولید دانش از مبدا دانشگاه تا تولد و رشد اولیه یک صنعت اشتغالزا و متناسب با نیاز اجتماعی روز و توجه به دانشجو به عنوان سرمایه اساسی در رشد و توسعه دانش بنیان از مزایای این طرح است.

آخرین ویرایش۰۴ اسفند ۱۴۰۰