نشست علمی و بازدید دانشگاهیان از طرح توسعه و بهسازی آرامگاه حکیم نزاری برگزار شد

۱۵ تیر ۱۴۰۰ | ۰۱:۱۸ کد : ۱۳۶۲۶ اخبار اخبار برگزیده معاونت
تعداد بازدید:۱۸۴۴
با حضور دکتر خامسان، رئیس دانشگاه و دکتر جاوید، شهردار بیرجند نشست علمی ویژه حکیم نزاری برگزار شد.
نشست علمی و بازدید دانشگاهیان از طرح توسعه و بهسازی آرامگاه حکیم نزاری برگزار شد

به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند، نشست علمی حکیم نزاری، با حضور دکتر احمد خامسان، رئیس دانشگاه، دکتر جاوید، شهردار بیرجند و جمعی از دانشگاهیان و شعرای بیرجند، شامگاه دوشنبه 14 تیرماه در محل جدید التأسیس مقبره حکیم نزاری برگزار شد.

دکتر علی زنگوئی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این نشست از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و به منظور پاسداشت مقام حکیم نزاری که از شاعران برجسته و تأثیرگذار سده هفتم هجری است، برگزار شد.

در ابتدای این نشست علمی، دکتر احمد خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند، ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این جلسه و بویژه مجموعه شهرداری بیرجند در جهت توسعه و گسترش فضای فرهنگی شهری گفت: خوشبختانه مجموعه شهرداری بیرجند در کنار خدمات شایانی که به شهر بیرجند ارائه می دهد، نگاه ویژه ای به مقوله فرهنگ دارد و توسعه مقبره حکیم نزاری نیز یکی از برنامه های فرهنگی است که توسط شهرداری صورت گرفته است. وی در ادامه افزود: مجموعه دانشگاه بیرجند، خود را مدیون فرهنگ اصیل این مرز و بوم می داند. وی ضمن بیان این نکته که گل سرسبد فرهنگ بیرجند، ثمره آن در دانشگاه بیرجند تبلور یافته است، خاطر نشان کرد: وظیفه ما در دانشگاه بیرجند و با وجود مفاخر بزرگی که در این مجموعه علمی فرهنگی داریم، انتقال میراث فرهنگی به نسل جوان است.

دکتر محمد علی جاوید، شهردار بیرجند نیز طی سخنانی ضمن تبریک روز قلم و همچنین روز شهرداری ها گزارشی از نحوه راه اندازی و توسعه مقبره این شاعر بزرگ ارائه کرد. وی در ادامه با بیان این نکته که شهرداری ها دولت کوچکی هستند که باید به خوبی سیاست گذاری و مدیریت را انجام دهند، به خدمات ارائه شده به شهروندان پرداخت. دکتر جاوید در ادامه این نشست اقدامات فرهنگی صورت گرفته توسط شهرداری بیرجند را تشریح کرد.

سخنرانی علمی توسط دکتر بهنام‌فر، شعرخوانی شاعران بیرجندی و تجلیل از دکتر جاوید به دلیل خدمات ارزنده ایشان در توسعه فرهنگی شهر بیرجند، از دیگر بخشهای این نشست بود.

شایان ذکر است این نشست از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند و با همکاری شهرداری بیرجند و گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بیرجند برگزار شد.

آخرین ویرایش۲۰ تیر ۱۴۰۰