هشتمین کنگره بین المللی اربعین و با میزبانی دانشگاه بیرجند برگزار شد

تعداد بازدید:۱۵۵۴
با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند و کنگره بین المللی علمی-هنری اربعین، هشتمین کنگره با محوریت تبیین نقش بانوان در ایجاد تمدن و پیشرفت برگزار شد.

به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند، هشتمین کنگره بین المللی اربعین پیش از ظهر روز شنبه 3 مهرماه و با حضور جمعی از مسئولین دانشگاهی و استانی بصورت حضوری و مجازی در محل سالن شکوه شرق دانشگاه بیرجند برگزار شد.

دکتر احمد خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و تسلیت ایام اربعین حسینی، به نقش بانوان در حماسه حسینی پرداخت و گفت: حماسه حسینی و نقش بانوان در آن انکارشدنی نیست.وی در ادامه خاطر نشان کرد: امیدواریم خداوند به ما کمک کند تا بخوبی در جهت پاسداشت ارزش های دینی و اسلامی گام برداریم.
مهندس نفیسه نخعی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نیز ضمن تشکر از مجموعه دانشگاه بیرجند به موضوع تلفیق سیره حسینی با فرهنگ جهادی کشور پرداخت و خاطر نشان کرد: در شرایطی که جوانان ما کمتر با مسائل مربوط به دفاع مقدس و اربعین بصورت تخصصی آشنایی دارند، برگزاری این وبینارها کمک شایانی به این موضوع خواهد کرد.
در ادامه این نشست علمی دکتر الهی زاده و دکتر علیزاده از اعضای هیأت علمی گروه تاریخ و همچنین  خانم ها دکتر خیراللهی و دکتر پایدارفرد از اعضایی هیأت علمی دانشکده هنر به بیان سخنرانی در خصوص نقش بانوان در مساله اربعین پرداختند.
در پایان این جلسه، دکتر علی زنگوئی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن تبیین اهمیت و نقش زنان در جامعه و بویژه مساله اربعین از شرکت کنندگان در این وبینار یک روزه، تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد برگزاری این نشست ها بتواند نقش موثرتری را در جامعه ایرانی اسلامی ایفا کند.

 

مشاهده متن کامل سخنرانان کنگره بین المللی اربعین با "محوریت تبیین نقش بانوان در ایجاد تمدن و پیشرفت"

سوم شهریور 1400- سالن شکوه شرق دانشگاه بیرجند

آخرین ویرایش۱۵ آبان ۱۴۰۰