با هدف بررسی انجمن های علمی دانشجویی برگزار شد

نشست اساتید مشاور انجمنهای علمی با معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه

۱۸ دی ۱۳۹۸ | ۰۷:۵۵ کد : ۶۵۰۷ اخبار
تعداد بازدید:۳۱۱۹
نشست صمیمانه اساتید مشاور انجمن‌های علمی با معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، روز گذشته در محل سالن جلسات معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد.
نشست اساتید مشاور انجمنهای علمی با معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه

به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند، نشست بررسی مسائل و مشکلات انجمن‌های علمی روز گذشته در محل سالن جلسات معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد. درابتدای  این نشست صمیمی که اساتید مشاور انجمن‌های علمی از دانشکده های مختلف حضور داشتند، دکتر قادری، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن بیان اهمیت انجمن‌های علمی در دانشگاه، گفت: یکی از اهداف معاونت فرهنگی و اجتماعی، فعال سازی این انجمن‌هاست. وی ضمن تشکر از اساتید مشاور انجمن‌های علمی گفت: خوشبختانه شما قلباً علاقمند این موضوع هستید و توانسته اید جمعی از دانشجویان علاقمند را در مجموعه ای به نام انجمنهای علمی را دور هم جمع کنید و این بسیار ارزشمند است. وی در ادامه، ضمن بیان محدودیت های مالی،خاطر نشان کرد: رویکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی علیرغم تمامی محدودیتهای موجود، هدایت دانشجویان به سمت کارهای علمی و عملی وآماده سازی دانشجویان جهت شرکت در جشنواره ها و مسابقات علمی است.
در ادامه این نشست صمیمی مشاوری نیا، کارشناس انجمن‌های علمی گزارشی از روند فعالیتهای انجمنهای علمی ارائه کرد. پس از آن، اساتید مشاور انجمنهای علمی به بیان مسائل،مشکلات و ارائه راهکار در جهت رفع محدودیت ها پرداختند. واگذاری مسئولیتها به دانشجویان،اصلاح فرآیندها، استفتده از توان و ظرفیت دانشجویی،فعالیت آزادانه دانشجویان در انجمنهای علمی، عدم سوگیری به سمت اهداف جشنواره حرکت و..... بخشی از مواردی بود که توسط اساتید مشاور انجمنهای علمی مطرح شد. 
در پایان، دکتر قادری، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن پاسخ به برخی سوالات و ابهامات این اطمینان را داد، که معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه از تمام توان و ظرفیت موجود خود در جهت فعال کردن انجمنهای علمی در دانشکده ها استفاده خواهد کرد.

آخرین ویرایش۱۸ دی ۱۳۹۸