انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند برگزار نمود

سلسله جلسات با موضوع آسیب شناسی و پیگیری مشکلات و ظرفیت های مکتوم مانده در استان خراسان جنوبی

تعداد بازدید:۶۸۱
سلسله جلسات با موضوع آسیب شناسی و پیگیری مشکلات و ظرفیت های مکتوم مانده در استان خراسان جنوبی

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند در راستای  آسیب شناسی و شناسایی مشکلات و ظرفیت های موجود و مکتوم مانده در استان خراسان جنوبی سلسله جلساتی را با مسئولین و مدیران نهادها و سازمان های مربوطه در دستور کار قرار داده است که تا کنون جلساتی با مسئول ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و رئیس بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی برگزار کرده و روند این جلسات ادامه دار خواهد بود که گزارش اجمالی و مختصر از جلسات برگزار شده به شرح زیر می باشد:

جلسه شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند با مسئول ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان خراسان جنوبی

در این جلسه که در تاریخ 1399/11/5 با سید مجتبی موسوی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برگزار شد، ظرفیت ها و موانع موجود بر سر راه اشتغالزایی در استان مورد توجه قرار گرفت.
در ابتدا دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل به ظرفیت های استراتژیک استان از جمله ظرفیت معادن استان، همجواری استان با کشور افعانستان و استفاده از مزیت های گمرکی موجود ، و ظرفیت گیاهان دارویی و همچنین  محصولات کشاورزی مانند زعفران، زرشک و ... اشاره کرد و افزود این تشکل قصد پیگیری و شناخت موانع موجود در مکتوم ماندن این استعدادها و ظرفیت ها را دارد.
در ادامه سید مجتبی موسوی با ارائه کارنامه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و اشاره به برنامه ها و فعالیت های ستاد مذکور در زمینه اشتغال زایی در روستاها و شهرهای استان به موانع موجود در به کارگیری ظرفیت های استانی پرداخت و افزود هدف این ستاد توانمندسازی افراد و فاصله گرفتن از آنها می باشد.
وی برخی از سیاست گذاری های اقتصادی ناکارآمد و عدم جذب سرمایه و نادیده انگاری استعدادها و نیروهای بومی استان را از جمله موانع موجود بر سر راه اشتغالزایی در استان عنوان کرد و همچنین مشکل اصلی اشتغالزایی و ادامه حیات و چرخه صنعت استان را عدم وجود بازار فروش مناسب دانست.
در همین راستا ایشان بیان داشتند برای احیای اشتغال زایی نیاز به ایجاد کارخانه های جدیدی نیست، بلکه با فعال کردن ظرفیت کارخانه های موجود می توان اقدامات موثری در این زمینه انجام داد.
در پایان سید مجتبی موسوی با اشاره به همجوار بودن با کشور افغانستان اذعان کرد یکی از  پتانسیل های موجود در استان استفاده از ظرفیت توریست درمانی است.

آخرین ویرایش۱۸ اسفند ۱۳۹۹