جلسه سوم کارگاه مجازی پیش شرط های ازدواج موفق، با حضور دکتر علی زنگوئی برگزار شد.

تعداد بازدید:۱۴۷۱

 سومین جلسه(آخرین جلسه) کارگاه مجازی پیش شرط های ازدواج موفق، توسط کانون مهارت های زندگی و آسیب های اجتماعی و با همکاری کانون عفاف و حجاب دانشگاه بیرجند در تاریخ 13 مرداد ماه سال 1400 و با حضور دکتر علی زنگوئی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند از ساعت 20:30 الی 22 در بستر ادوبی کانکت برگزار شد.

دکتر زنگوئی در ابتدای این نشست، پس از ارائه مقدمه ای کوتاه به سراغ C پنجم از مجموعه 7C رفته و آن را Communication به معنای شیوه گفتمان و انتقال مفاهیم بیان نمود: درطول دوران آشنایی و پیش از ازدواج یکی از مسائلی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که بدانیم "تاچه مقدار همدیگر را میفهمیم و با یکدیگر تفاهم داریم".

6.Conflict Solution Style  به معنای روش حل بحران: دو نفری که با یکدیگر ازدواج میکنند امکان ندارد که هیچگونه تعارض و اختلافی با یکدیگر نداشته باشند. ایده ها و فکر ها با هم متفاوت هستند به همین دلیل شیوه های مختلفی برای حل بحران و تعارض وجود دارد:

۱_مخفی کردن آن اصلا درست نیست.

۲_به حرف یک نفر(خانم یا آقا) گوش کردن درست نیست.

۳_بهترین راه این است که یک شورای خانواده تشکیل دهیم؛ اگر مشکل حل نشد به یک مشاور مراجعه میکنیم، دو نفری که می خواهند با یکدیگر ازدواج کنند بایستی اختلاف را به رسمیت بشناسند و شیوه های حل تعارض رابشناسند.

7.Conport به معنای هماهنگ بودن یا هم کفو بودن: دو نفری که می خواهند با یکدیگر ازدواج کنند باید از نظر اقتصادی، جمال، سواد، فرهنگ و... با هم کفو باشند.

در این نشست نیز همانند دو جلسه پیشین، حاضران سوالات خود را  به صورت کتبی و شفاهی مطرح کرده و مدرس دوره با حوصله کامل به تک تک سوالات پاسخ دادند. در انتهای کارگاه نیز از مدرس این کارگاه (آقای دکتر علی زنگوئی) تقدیر به عمل آمد.

 

آخرین ویرایش۱۶ مرداد ۱۴۰۰