کرسـی آزاد اندیشـی دانشـجویی بـا موضـوع «باید از صدور بیانیه باید فراتر برویم» برگزار شد.

تعداد بازدید:۶۹۵
کرسـی آزاد اندیشـی دانشـجویی بـا موضـوع «باید از صدور بیانیه باید فراتر برویم» برگزار شد.

بـه همـت انجمـن اسلامی دانشـجویان مسـتقل دانشگاه، کرسـی آزاداندیشـی دانشـجویی بـا موضـوع «باید از صدور بیانیه باید فراتر برویم» مورخ پنجشـنبه  ۲۰ آذر مـاه در محل سالن فرهنگ ساختمان معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار شـد.

مهمانـان ایـن برنامـه در حـوزه هـای: دانشجو در فضای دانشگاه سیاسـی، دغدغه مندی تشکل‌ها در حل چالش های کشور، فرار نخبگان و همچنین دانشجو پیاده نظام احزاب یا یک تحلیلگر سیاسی به ارائه مباحـث و نظـرات خـود پرداختند.

از جمله موارد مهمی که در این جلسه به بحث و گفتگو پرداخته شد می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

 اهمیت تحلیلگری، بینش و بصیرت جامعه از جمله دانشجویان از آنجا دارای اهمیت است که عدم وجود بصیرت علل پیدایش فتنه در طول تاریخ بوده است.فراهم کردن زمینه رشد دانشجو یکی از ماموریت‌های دانشگاه است تا مدیران آینده در دانشگاه پرورش پیدا کنند؛ البته از آنجا که دانشگاه برنامه‌ای در این زمینه ندارد نقش تشکل‌های دانشجویی پررنگ تر است؛ زیرا در مسائل فردی و اجتماعی باید مسیری هدفمند را برای مطالبگری دانشجو برنامه ریزی و ایجاد کنند.

عدم وجود قدرت تحلیل سیاسی در قشر دانشجو این فرصت را به افراد فاسد می‌دهد که تحلیل‌های اشتباه و ناقص ذهن متوهم خود را خوراک دانشجو نمایند و  مسائل فرعی را جایگزین موضوعات اساسی و مسیر مطالبگری دانشجو قراردهند و آن ها را به انحطاط بکشانند.

موضوع فوق در قضیه کوی دانشگاه سال ۱۳۷۸ به شدت نمایان است. اتمسفر فضای دانشگاه و تشکل‌ها تاثیر مستقیمی در نگاه سیاسی دانشجو دارد که اگر فضا مسموم باشد دانشجو هم به تبع آن به گرایش‌های منحرف کشیده می‌شود. از این جهت وجود گفتمانی اصیل را در دانشگاه‌ها را می‌طلبد تا تشکل‌ها به کار‌های سیاسی سطحی روی نیاورند.

آخرین ویرایش۲۸ آذر ۱۴۰۰