تشریح دستاوردهای دانشگاه بیرجند با حضور اصحاب رسانه در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی

۰۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۲۲:۱۲ کد : ۱۶۴۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۰۲

درحضور جمعی از اصحاب رسانه، نشست خبری دستاوردهای دانشگاه بیرجند در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی با حضور دکتر احمد خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند و مسئول کارگروه علم و فناوری ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خراسان جنوبی، و همراهی دکتر محمد قادر قادری، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دبیر ستاد مذکور، یکم بهمن 97 در محل سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در بخشی از صحبت های دکتر خامسان؛ ایشان، دانشگاه بیرجند را به عنوان قطب علمی شرق کشور، علاوه بر نقش موثردانشگاه در پویایی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه، سهم مهمی درمرکزیت یافتن، تکوین هویت نوین و ارتقای شهر بیرجند را به خود اختصاص داده است.

 

دکتر محمد قادر قادری، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نیز در جمع خبرنگاران؛ فرهنگ را به عنوان زیربنای آموزش و پژوهش و نگاه به فرهنگ را نیز نگاهی عالمانه خواندند. وی عقلانیت، خردورزی و آزاداندیشی را از مهمترین راهبردهای امروز معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند دانستند و در همین راستا، اهمیت به کرسی های آزاداندیشی، دعوت از سخنرانان مطرح از طیف های مختلف فکری، برگزاری جشنواره های مختلف علمی، فرهنگی و هنری مانند جشنواره حرکت و رویش، در دستور کار این معاونت بوده و خواهد بود.وی اظهار داشت: نقاط قوت فراوانی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در کشور بدست آمده که باید تبیین گردد و نباید فراموش شود اگر چه ممکن است ضعف هایی هم وجود داشته باشد که باید با آسیب شناسی صحیح نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف رفع شود. 
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند بیان کرد: محل اصلی رفع مشکلات کشور، دانشگاه است و حوزه فرهنگی در این مسائل ورود کرده که باید در قالب کرسی آزاداندیشی، مناظره های مختلف مسائل کشور تبیین شود.
آخرین ویرایش۰۳ بهمن ۱۳۹۷