به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر، نشست علمی دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران برگزار شد

۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۶ کد : ۱۷۰۷۹ اخبار اخبار برگزیده معاونت
تعداد بازدید:۱۰۷۹
نشست علمی «دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران با تأکید بر زنان و جوانان» با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد نوروزی روز دوشنبه ۱۸/۱۱/۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار شد.
به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر، نشست علمی دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران برگزار شد

به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر علی زنگویی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و مدیر علمی نشست ضمن عرض خیر مقدم و تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، به بیان موضوعاتی در مورد انقلاب اسلامی ایران و تأثیرات آن بر جهان اشاره کرد. وی خاطر نشان کرد: نظریه «دهکده جهانی و کدخدای این دهکده که رئیس جمهور آمریکا خواهد بود» با شکست مواجه شده است. 

حجت الاسلام نوروزی، سخنران ویژه این نشست و مدیرگروه علوم سیاسی موسسه امام خمینی (ره) در خصوص انقلاب اسلامی و نقش بانوان و جوانان در ظهور این جریانات، و باز شدن مسیر جدید فراروی جوامع به بحث پرداخت. وی با ذکر دستاوردهای داخلی که شامل استقلال و آزادی و تجدید حیات اسلام است به تفاوت سیاست گذاریهای انقلاب و رژیم قبلی پرداخت و هویت‌بخشی زنان و جوانان جامعه را حاصل سیاستهای بعد از انقلاب دانست.

دکتر نوروزی به مولفه های مهم انقلاب که پیوستگی دین و سیاست بود اشاره کرد و افزود امروز به مدد انقلاب می توان مدنیت و تمدن را بر پایه استقلال و آزادی و ارزش های فکری و انسانی پایه گذاری کرد. وی ادامه داد:  در دهه اول انقلاب و در ادامه آن، جنگ تحمیلی، تهاجم فرهنگی، جنگ نرم که طرح دشمن برای ضربه زدن به انقلاب بوده و هست با استفاده از فضای مجازی، ماهواره ها، رسانه ها که همه متمرکز بر انقلاب اسلامی بوده و هستند جوانان ما را بمباران اطلاعات می کنند که باورها را تغییر دهند.

شایان ذکر است این نشست علمی با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی، مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار شد.

جهت دریافت گزارش کامل این نشست کلیک کنید.

آخرین ویرایش۱۹ بهمن ۱۴۰۰