برگزاری جشنواره رویش یلدایی ۲

تعداد بازدید:۲۴۵
برگزاری جشنواره رویش یلدایی ۲

جشنواره یک روزه رویش یلدایی 2، که به همت کانون های فرهنگی، هنری، اجتماعی دانشگاه بیرجند روز سه شنبه 29 آذرماه 1401 از ساعت 9 صبح با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی، رئیس محترم دانشکده هنر دانشگاه و سایرمسئولین دانشگاهی در محل سالن امید آغاز به کار کرد.

در بخش نمایشگاهی این جشنواره 50 میز فروش آثار و صنایع دستی تولیدشده با موضوع و محتوای یلدایی توسط دانشجویان و هنرمندان شهرستان ارائه گردید. علاوه بر میز فروش در این نمایشگاه انواع بازی های تفریحی از قبیل فوتبال دستی، دارت، برج هیجان، طناب زنی، اعصاب سنج و...، مسابقات فرهنگی از قبیل: مشاعره، قصه خوانی، پاکست های یلدایی، خوشنویسی و...، برپایی ایستگاه سلامت، آتلیه عکاسی با طرح یلدا، درخت آرزوها، درخت دلنوشته نیز تدارک دیده شده بود. اجرای نقالی، تئاتر، اوسنه خوانی، شعرخوانی توسط دانشجویان ایرانی و بین الملل، مصاحبه با مسئولین، حافظ خوانی، اجرای موسیقی، ایستگاه سلامت، پخش پادکست های یلدایی در قالب رادیو یلدا،  از جمله برنامه‌های این جشنواره یک روزه بود.

 مراسم اختتامیه این جشنواره از ساعت 19 الی 21 پس از تلاوت آیات کلام الله مجید، با عرض خیرمقدم دکتر حسین فرزانه پور، معاون فرهنگی و اجتماعی و تشکر از حامیان  و غرفه داران و همکاران و دانشجویانی که دربرگزاری این جشنواره همکاری نمودندآغاز گردید.

در ادامه خانم دکتر زینب نوروزی و دکتر علی اکبر شایان سرشت از اساتید دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه نیز در این مراسم توضیحاتی در خصوص آیین های شب یلدا در فرهنگ ایران و خارج از ایران و بیان اشعاری از شاعرانی که در این خصوص شعرسرایی نموده اند، بیان نمودند. شعرخوانی، نقالی، اجرای موسیقی، اجرای تئاتر و... از مهمترین برنامه های مراسم اختتامیه بود

دبیر شورای هماهنگی کانون ها، با همکاری کانون های گویندگی و اجرا، هنرهای تجسمی، شعر و ادب، گردشگری، فیلم و مستند، عکس و خاطره، تئاتر، موسیقی، ورزش و بازی های فاخر، هلال احمر، خوشنویسی، کتاب، تبلیغات، نویسندگی و کانون حماسه و دفاع، برگزار کنندگان این جشنواره یک روزه­ی یلدایی بودند.  

آخرین ویرایش۰۷ دی ۱۴۰۱