بازدید علمی دانشجویان ورودی ۱۴۰۱ رشته روان‌شناسی دانشگاه بیرجند از مرکز آموزش کودکان استثنایی تدبیر

۲۶ آبان ۱۴۰۳ | ۰۹:۴۸ کد : ۲۹۳۵۷ اخبار برگزیده معاونت اخبار تشکل های دانشجویی
تعداد بازدید:۵۴
بازدید علمی دانشجویان ورودی ۱۴۰۱ رشته روان‌شناسی دانشگاه بیرجند از مرکز آموزش کودکان استثنایی تدبیر با هدف آشنایی بیشتر در زمینه شرایط، شیوه‌ی توانبخشی و امکانات این مرکز و نحوه‌ی آموزش کودکان با نیازهای ویژه به همت انجمن علمی روان‌شناسی دانشگاه بیرجند روز سه‌شنبه مورخ ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۳، ساعت ۹ الی ۱۱ با همراهی دکتر ملیحه رمضانی و استاد ولوی برگزار شد.
بازدید علمی دانشجویان ورودی ۱۴۰۱ رشته روان‌شناسی دانشگاه بیرجند از مرکز آموزش کودکان استثنایی تدبیر

به همت انجمن علمی روان‌شناسی دانشگاه بیرجند روز سه‌شنبه مورخ ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۳، ساعت ۹ الی ۱۱ با همراهی دکتر ملیحه رمضانی و استاد ولوی برگزار شد.

در ابتدای بازدید سرکار خانم رمضانی کاردرمانگر مرکز، دانشجویان را به اتاق کاردرمانی هدایت کرده و در خصوص وسایل موجود در اتاق، نحوه و دلیل استفاده از وسایل توضیحاتی ارائه کردند. ایشان خاطر نشان کردند که هدف ما به استقلال رساندن کودکان دارای شرایط استثنائی است تا بتوانند از حداکثر ظرفیت خودشان استفاده کنند و مهارت‌های زندگی خود را تقویت سازند. به همین منظور با استفاده از ابزارهایی که در اینجا وجود دارد، حواس مختلف دانش‌آموزان را تقویت می‌کنیم.

استاد گرامی، خانم ولوی در توضیحات قسمت گفتار درمانی اشاره کردند که ابتدا از کودکان تست سنجش گرفته می‌شود و مشخص می‌شوند که در چه سطحی از کم توانی ذهنی هستند و سطوح آمادگی مقدماتی، آمادگی تکمیلی و کلاس اول و ... را بر حسب میزان موفقیت هر فرد می‌گذراند.

گفتار درمانی شامل چند جنبه‌ی توجه و تمرکز، شناختی، بیانی، مهارت‌های حرکتی و دهانی می‌باشد و بیشتر در آمادگی مقدماتی با دانش‌آموزان کار می‌شود. در ادامه از اتاق بازی درمانی هم بازدید به عمل آمد و دانشجویان با کاربرد هر یک از وسایل موجود در اتاق آشنا شدند.

سپس دانشجویان به چندین گروه تقسیم شدند و از کلاس‌های مختلف بازدید کردند و با دانش‌آموزان و معلمان مدرسه تعامل داشتند. معلم یکی از کلاس‌ها در خصوص پیشروی دانش‌آموزان برای پایه‌های بالاتر خاطر نشان کرد که دانش‌آموزان باید سه سال کلاس اول را بگذرانند بعد به پایه‌های بالاتر بروند و هنگام قبولی در پایه بالاتر سن دانش‌آموزان در کنار عملکرد تحصیلی وی درنظر گرفته می‌شود.

در پایان از کادر مدرسه بابت همکاری دلسوزانه و صمیمانه با دانشجویان تقدیر به عمل آمد و به رسم یادبود تابلویی از طرف دانشجویان به کادر مدرسه تقدیم شد.

آخرین ویرایش۲۶ آبان ۱۴۰۳