کسب عنوان سوم دانشگاه بیرجند در مسابقات بزرگ برنامه نویسی کشور

۰۲ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۳ کد : ۴۶۰۸ اخبار
تعداد بازدید:۸۷۸
تیم دانشگاه بیرجند بر سکوی سوم بزرگترین مسابقات برنامه نویسی موبایل کشور ایستاد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی، دانشجویان اعزامی انجمن علمی رشته کامپیوتردانشگاه بیرجند در یک رقابت علمی فشرده و سنگین در هفتمین ماراتون برنامه نویسی موبایل کشور در دانشگاه صنعتی شریف موفق به کسب رتبه سوم شدند.

مشاوری نیا، کارشناس انجمن های علمی معاونت فرهنگی و اجتماعی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن بیان این خبر، گفت:این رویداد معتبرترین مسابقه برنامه نویسی در حوزه ی تلفن همراه کشور می باشد و از سال ۱۳۹۲ تا کنون 7 دوره این مسابقات در سطح کشور برگزار شده و تیم های برنامه نویسی متعددی را روانه بازار کار کرده است. وی در ادامه افزود: در این دوره از این رقابت ها ، 350 برنامه نویس از سراسر کشور ثبت نام کردند که در مرحله اول ۸۰ تیم به مرحله حضوری راه پیدا کردند. در مرحله دوم، تیم ها به صورت حضوری در دانشگاه صنعتی شریف به رقابت پرداختند که با داوری انجام شده از بین ۸۰ تیم شرکت کننده ، ۱۱ تیم برای مرحله فینال انتخاب شدند و در نهایت با ارائه هر تیم و با داوری مجدد توسط کمیته داوری ، سه تیم برتر این دوره از رقابت ها مشخص شدند. وی ضمن بیان این مطلب گفت: دانشگاه بیرجند برای نخستین بار  و با ترکیب حسین الله رسانی ،سجاد احمدی،  فاطمه نوری مقدم،امیررضا بهادرپور در این مسابقات شرکت کرد و این افتخار بزرگی برای جامعه دانشگاهی بیرجند به شمار می‌رود.

قابل ذکراست در این مسابقات تیم های برنامه نویسی ۴۸ ساعت فرصت دارند تا نسخه اولیه یک برنامه تلفن همراه در حوزه های مشخص شده توسط کمیته ارتباط با صنعت مسابقه را به تیم داوری تحویل دهند. در کل این مدت تیم ها در محل برگزاری رویداد قرنطینه هستند و تیم های داوری و مشاور به صورت کامل بر نحوه عملکرد تیم ها نظارت میکنند. در انتها تیم های برتر با نظر داور ها به مرحله نهایی راه پیدا میکنند و فرصت دارند تا مجددا برنامه خود را برای داوران و سرمایه گذاران و مدیران عامل شرکت های بزرگ ایران ارائه دهند.

آخرین ویرایش۰۶ مهر ۱۳۹۸