برگزاری نشست هم اندیشی با موضوع برخورد امام صادق(ع) با مخالفان

۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۲ کد : ۸۴۹۹ اخبار
تعداد بازدید:۳۰۴۵
کرسی آزاد اندیشی برخورد امام صادق (ع) با مخالفان شامگاه چهارشنبه مورخ ۲۸ خردادماه برگزار شد.

به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی، کرسی آزاداندیشی برخورد امام صادق(ع) با مخالفان، شامگاه روز چهارشنبه مورخ 28 خرداداماه و به مناسبت شهادت امام صادق (ع) و با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه برگزار شد. در این نشست که بصورت مجازی و از طریق سامانه آموزش الکترونیک دانشگاه برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین، دکتر حسینی، مدرس دانشگاه، ضمن بیان مهندسی فرهنگی که در زمان امام صادق (ع)  انجام شد، به تبیین اقسام و روشهای صورت گرفته در آن پرداخت. وی ضمن بیان این نکته که در زمان امام صادق (ع)، توسعه تشیع شکل گرفت، تاکید کرد: شیعه باید محور برنامه‌ریزی باشد و در جامعه نقش ایفا کند. وی در ادامه به نقش امام صادق در توسعه جریان‌های فکری و رویکردهای مختلف اشاره کرد و افزود: نگرش اعتدال گرایانه امام صادق(ع) موجب ایجاد تشکیلات قوی سیاسی و عقیدتی شد.

این مدرس دانشگاه، در ادامه صحبتهایش ضمن بیان نحوه شکل‌گیری و پویایی فقه شیعه بر نظام آموزشی در دوران امام صادق(ع) و مباحثات و مناظراتی که در آن زمان صورت گرفت، اشاره کرد.

در ادامه این جلسه اعضای حاضر در این نشست، به بیان مواضع و دیدگاههای خود از جنبه های تاریخی و ...... پرداختند.

در پایان این نشست، دکتر علی زنگوئی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، ضمن تشکر از حضور پررنگ اعضای هیات علمی در این جلسات، ابراز امیدواری کرد با حضور بیشتر و پررنگ‌تر جامعه دانشگاهی شاهد توسعه فضای فرهنگی در دانشگاه باشیم.

آخرین ویرایش۲۹ خرداد ۱۳۹۹