پرسشهای متداول
تعداد بازدید:۲۳۷۰آخرین ویرایش: ۱۰ آذر ۱۳۹۷
آیا حجم اضافه ای که در مناسبتهای خاص به عنوان هدیه اختصاص داده می شود، مشمول محدودیت زمانی می شود؟
خیر. حجم اضافه را به صورت آزاد در هر زمانی می توانید استفاده نمایید. |
چرا پس از انجام تنظیمات vpn به دلیل خطای 800 اتصال با اینترنت برقرار نمی شود؟
برای استفاده کردن از سرویس VPN باید به چند نکته توجه کرد:
- با ید حتما به اینترنت وصل باشید. سرویس VPN به معنای ارائه اینترنت نمیباشد.
- باید حتما درگاههای مربوط به سرویس VPN از طرف سرویس دهنده شما باز باشد. در صورت بسنه بودن درگاه (Port) مربوط به این سرویس شما با خطای 800 روبرو خواهید شد.
- اگر دارای نرم افزار ضد ویروس با قابلیت فایروال هستید حتما تنظیمات مربوط به فایروال را چک نمایید.
آیا امکان مشاهده سایتهای باز شده برای کاربران وجود دارد؟
در حال حاضر این امکان برای شخص استفاده کننده وجود ندارد ولی مدیریت فناوری دانشگاه امکان دسترسی و گزارشگیری از URL کاربران را دارد. |
آیا می توانم هنگامی که از کانکشن اتصال به اینترنت(vpn) دانشگاه استفاده می کنم، vpn دیگری را فعال نمایم؟
خیر. |
به محض اتصال از طریق تلفن موبایل، اتصال قطع می شود؟
به راهنمای ساخت کانکشن اینترنت قرار داده شده در سایت مراجعه نمایید و تنظیمات را به درستی انجام دهید.(احتمالا رمزنگاری پیشرفته فعال می باشد که باید حتما غیرفعال شود) |
چگونه رمز عبور را تغییر دهم؟
از طریق سایت دانشگاه – میزخدمت مربوطه—خدمات مشترک به سامانه اشتراک اینترنت مراجعه نموده و پس از ورود با شناسه کاربری و رمز عبور فعلی، رمز را تغییر دهید. |
آیا امکان استفاده همزمان دو نفر با یک اکانت وجود دارد؟
خیر. در زمان واحد تنها امکان استفاده یک نفر و از روی یک دستگاه وجود دارد. |
در صورت نیاز به دانلود نرم افزار با حجم بالا چه راه حلی وجود دارد؟
ابتدا به سامانه اشتراک فایل(FTP) دانشگاه مراجعه کنید و در صورتی که نرم افزار مورد نظرتان را جستجو و پیدا کردید از همین قسمت با سرعت بالا دانلود کنید. در صورت دانلود از FTP از حجم اینترنت مصرفی شما کاسته نمی شود. |
آیا محدودیت زمانی در استفاده از اینترنت در نظر گرفته شده است؟
خیر هیچ محدودیتی به لحاظ زمانی در نظر گرفته نشده. تنها کارکنان دانشگاه خارج از ساعت کاری(5 عصر تا 7 صبح) امکان استفاده از اکانت اینترنت را ندارند. |
آیا امکان انتقال حجم باقیمانده به ماههای بعد وجود دارد؟
برای هیچ یک از گروههای کاربری امکان انتقال اعتبار به سایر زمانها وجود ندارد. |
آیا می توان از اکانت اینترنت دانشگاه در خارج از دانشگاه هم استفاده کرد؟
تنها به منظور ایجاد کانکشن اتصال(vpn) جهت دسترسی به پایگاههای اطلاعاتی می توان از اکانت تعریف شده استفاده کرد. |
آیا در هنگام اتصال به اینترنت و استفاده از سایتها و سامانه های شبکه داخلی دانشگاه از حجم اینترنت اختصاص داده شده کسر می شود؟
خیر |
آیا می توان حجم مازاد خریداری کرد؟
امکان خرید سرویس یا افزایش اعتبار اینترنت در حال حاضر وجود ندارد. |
آیا امکان انتقال اعتبار اینترنت به سایرین وجود دارد؟
در حال حاضر این امکان وجود ندارد. |
آیا امکان افزایش حجم مصرفی اینترنت وجود دارد؟
در حال حاضر خیر. |
رمز ورود به سیستم آموزش را فراموش کرده ام
جهت بازیابی رمز ورود به سیستم آموزش (دانشجو و استاد) باید به کارشناس گروه آموزشی مربوطه مراجعه شود
رمز ورود به سامانه را فراموش کرده ام
بازیابی رمز سامانه CV از طریق ایمیل استاد انجام میشود. راهنمای نحوه بازیابی رمز از طریق صفحه اصلی سامانه cv قابل دریافت است.
آیکون های صفحه بزرگ شده است؟
- بر روی Desktop کلید راست کرده ،در قسمت View یکی ازحالت های (Large icon -Small icon -Medium icon)انتخاب کنید تا درست شود.
- دکمه ctrl را نگه دارید و Scroll ماوس را بچرخاید.
- دوباره درایور کارت گرافیک را نصب کنید.
همزمان با روشن شدن ویندوز پیغام Genuion میدهد؟
ویندوز را با استفاده ازبرنامه ویندوز لودریا wat remover ویندوز را فعال کنید.
برای ویندوز XP از سایت دانلود یک فایل رجیستری دانلود کنید.
برای ویندوز 8 از برنامه Microsoft toolkit و Kms piko
می خواهم فایل Word را به PDF و بر عکس آنرا انجام دهم؟
در برنامه ورد2010 به بعد قابلیت ذخیره با پسوند pdf وجود دارد.
استفاده از برنامه های nitro pdf و قابلیت پرینتنر Pdf
برای تبدیل فایل Pdf به text از E-PDF-to -Text و PDF to Text
سرعت کامپیوترم پایین آمده است، راه حل؟
- امکان دارد آنتی ویروس درست عمل نکند یا اینکه خود آن سنگین باشد. آن را پاک کنید و دوباره نصب کنید.
- نصب شدن پوسته های غیر رسمی
- فعالیت سیستمی که در چند دقیقه اول روشن شدن است.
- رم سیستم مشکل داشته باشد یا سیستم رم پایینی داشته باشد .
- برنامه های StartUp
- سرویس ها
- ایجاد user جدید
- چک کردن پروسس های سیستم
خطایBlue page می دهد؟
- اگر قبل از لوگوی ویندوز باشد، مشکل از رم است.
- اگر حین لوگوی ویندوز یا قبل از Welcome باشد، مشکل می تواند از رم یا هارد باشد.
- اگر داخل ویندوز اتفاق بیافتد مشکل می تواند از ویروس یا درایور Unsigned باشد.
چگونه اعداد در office 2010 فارسی تایپ می شوند؟
- ابتدا نرم افزار Word را باز کرده
- بر روی گزینه FILE در بالای صفحه کلیک کنید.
- در پایین صفحه باز شده بر روی گزینه Option کلیک کنید تا نوار تنظیمات فعال شود.
- در سمت چپ یک سری پیوند وجود دارد ، بر روی پیوند یا منوی Advanced کلیک کنید.
- کمی با اسکرول موس صفحه را به سمت پایین بکشانید تا به قسمت show document content برسید، در این قسمت فقط کافیست که گزینه Numeral را برابر با Context قرار دهید.
چگونه اعداد درoffice 2007 فارسی تایپ می شوند؟
- ابتدا نرم افزار word را باز کرده
- بر روی Office Button کلیک کنید و در پایین صفحه باز شده گزینه Word Option را کلیک کنید تا نوار تنظیمات فعال شود.
- در سمت چپ یک سری پیوند وجود دارد ، بر روی پیوند یا منوی Advanced کلیک کنید.
- کمی با اسکرول موس صفحه را به سمت پایین بکشانید تا به قسمت show document content برسید، در این قسمت فقط کافیست که گزینه Numeral را برابر با Context قرار دهید.
اسم کامپیوتر را از کجا پیدا کنم؟
- ابتدا بر روی My Computer راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید
- سمت راست پنجره باز شده در قسمت Computer name,domain,and workgroup settings نام کامپیوتر را میتوانید مشاهده کنید.
چگونه IP سیستم را در ویندوز 7 پیدا کنم؟
- در پایین صفحه Desktop سمت راست کنار تاریخ و ساعت سیستم یک تصویر شبیه مانیتور میبینید. بر روی آن کلیک کرده و گزینه Open Network And Sharing Center را انتخاب کنید.
- سپس بر روی Local Area Connection در قسمت View your active networks کلیک کنید.
- در پنجره باز می شود روی Details کلیک کنید.
- حال در این صفحه IPV4 Address را پیدا کنید ، عددی که روبروی آن نوشته شده IP شما را نشان می دهد.
آیا امکان بازیابی کلمه عبور فراموش شده وجود دارد؟
بله. از طریق گزینه فراموشی رمز عبور در صفحه ورود به سامانه امکان پذیر است.
آیا بعد از ثبت تیکت امکان ارسال فایل برای کارشناس وجود دارد؟
بله. پس از ثبت تیکت، کاربر می تواند لیست تیکت های خود را از طریق گزینه تیکت های من مشاهده کند و با کلیک بر روی گزینه مشاهده جزئیات، صفحه مربوط به آن تیکت را باز کرده و با کارشناس مربوطه گفتگو و یا فایل و تصویر ارسال/دریافت کند.
آیا امکان ثبت تیکت بدون ورود به سامانه وجود دارد؟
خیر. با توجه به اینکه این سامانه برای پاسخگویی به درخواست های کارمندان و اعضای هیات علمی استفاده می شود، فقط این افراد امکان دسترسی به سامانه پشتیبانی و ثبت تیکت را دارند.