برترین ابزار ویرایش فایل‌های PDF

۲۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۳:۲۱ کد : ۶۷۳ اخبار دنیای فناوری
تعداد بازدید:۵۷۳۱

نرم‌افزارهای ویرایش فایل‌های PDF به واقع کمیاب و انگشت‌شمار هستند؛ اما اگر بدانید که به کجا باید مراجعه کنید، مشکلی در پیدا کردن ابزار مناسب کار خود نخواهید داشت.
فرمت پی‌دی‌اف اساسا به گونه‌ای طراحی شده است که در تمام دستگاه‌ها دقیقا به یک شکل نمایش داده شود. این ویژگی، پی‌دی‌اف را به فرمتی عالی جهت به اشتراک‌گذاری اسناد، مدارک و نوشته‌ها تبدیل کرده است؛ اما ویرایش فایل‌های پی‌دی‌اف مسئله‌ی اصلی ما در این مقاله است. بیشتر نرم‌افزارهای آفیس و ویرایش عکس امکان ذخیره‌ی فایل با فرمت پی‌دی‌اف را به شما می‌دهند؛ اما ویرایش نیاز به ابزار جداگانه‌ای دارد؛ چرا که پی‌دی‌اف در ابتدا فرمتی بود که به شرکت ادوبی تعلق داشت و هنوز هم از برخی فناوری‌های آن بهره می‌برد. سایر شرکت‌ها نیز در قبال پرداخت حق امتیاز، از این فناوری‌ها استفاده می‌کنند.

تعداد ویرایشگرهای رایگان پی‌دی‌اف بسیار کم است و از آن کمتر تعداد ویرایشگرهای رایگانی است که روی فایل شما واترمارک به جا نمی‌گذارند. 

۱. ApowerPDF
نرم‌افزاری برای ویرایش و ساخت پی‌دی‌اف

نرم افزار ویرایش PDF

ویژگی‌ها

  • مجموعه‌ای از بهترین ابزارهای ویرایش
  • گزینه‌های تبدیل فرمت
  • امکان بازسازی پی‌دی‌اف

دو گزینه در صفحه‌ی اصلی ApowerPDF وجود دارد؛ یکی اجرای آنلاین برنامه و دیگری دانلود نسخه‌ی دسکتاپ آن. با وجود شباهت ظاهری، این دو گزینه با هم تفاوت‌هایی دارند. برنامه‌ی مخصوص دسکتا‌پ تنها نسخه‌ی آزمایشی محصول اصلی است و در صورت استفاده از آن فایل‌های شما واترمارک خواهند داشت؛ بنابراین، ما از ابزار آنلاین ApowerPDF استفاده می‌کنیم تا چنین مشکلی نداشته باشیم.

روی Launch Online کلیک کنید. از شما خواسته می‌شود تا اپلیکیشن کم‌حجمی را به عنوان لانچر برنامه دانلود کنید. پس از آن ویرایشگر آنلاین اجرا خواهد شد. می‌توانید متن‌ها را ویرایش کنید یا متن و تصویر اضافه کنید. همچنین امکان رمزنگاری اسناد، تبدیل پی‌دی‌اف به فایل تصویری و افزودن کامنت وجود دارد. علاوه بر این، می‌توانید از ابتدا فایل پی‌دی‌اف خود را بسازید؛ قابلیتی که معمولا فقط در نرم‌افزارهای پولی ویرایش پی‌دی‌اف یافت می‌شود. متأسفانه، بر خلاف نرم‌افزار دسکتاپ، نسخه‌ی آنلاین امکان حذف واترمارک‌های موجود در فایل را ندارد. با این وجود می‌توان گفت نرم‌افزار آنلاین ApowerPDF یک ویرایشگر پی‌دی‌اف بسیار کارآمد و قابل اتکا است.

۲. PDF-XChange Editor
ابزار کارآمدی دیگر برای ویرایش پی‌دی‌اف با تشخیص کاراکتر اپتیکال

نرم افزار ویرایش PDF

ویژگی‌ها

  • تشخیص کاراکتر اپتیکال (OCR)
  • ویرایش متن
  • جداسازی و استخراج صفحات

اگر قصد ویرایش متن در فرمت پی‌دی‌اف را دارید، پی‌دی‌اف اکس‌چینج ادیتور گزینه‌ی ایده‌آلی به حساب می‌آید. این برنامه به شما امکان تایپ مجدد، حذف و شکل‌بندی مجدد متن را می‌دهد و در صورتی که سیستم شما فونت به‌کار رفته در متن را نداشته باشد این نرم‌افزار به خوبی مسئله را پوشش داده و خود را مطابقت می‌دهد. امکان ضمیمه کردن کامنت، بخش بخش کردن پی‌دی‌اف و استخراج صفحات نیز برای این برنامه در نظر گرفته شده است.

نرم‌افزارهای ویرایش فایل‌های PDF به واقع کمیاب و انگشت‌شمار هستند؛ اما اگر بدانید که به کجا باید مراجعه کنید، مشکلی در پیدا کردن ابزار مناسب کار خود نخواهید داشت.

یکی از بهترین ویژگی‌های پی‌دی‌اف اکس‌چینج ادیتور امکان استفاده از OCR برای تشخیص متن در اسناد اسکن‌شده است، این ویژگی در مواقعی که تنها متن پرینت شده را در دست دارید و به فایل دسترسی ندارید می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

برخی ویژگی‌هایی که در منو و نوار ابزار برنامه قابل مشاهده هستند، تنها در نسخه‌ی پولی نرم‌افزار، یعنی PDF-XChange Editor Plus در دسترس هستند. برای اطلاع از فعال بودن هر یک از گزینه‌ها، کافی است نشانگر موس را روی آن‌ها ببرید تا از این موضوع مطلع شوید.

اگر تصمیم گرفتید از گزینه‌های مربوط به نسخه‌ی پولی مانند اشکال هندسی و تکست باکس‌ها استفاده کنید، باید بدانید که استفاده از این گزینه‌ها در نسخه‌ی رایگان باعث اضافه شدن واترمارک به فایل خروجی شما خواهد شد.

۳. Sedja

  ابزار آنلاین ویرایش پی‌دی‌اف با امکانات عالی

نرم افزار ویرایش PDF

ویژگی‌ها

  • بدون نیاز دانلود
  • ابزار کافی برای ویرایش
  • ذخیره‌ی ابری
  • محدودیت زمانی سه ساعته برای هر ویرایش

ویرایشگر پی‌دی‌اف آنلاین Sedja بازه‌ی گسترده‌ای از ابزار را در اختیار شما قرار می‌دهد و تنها یک بدی دارد و آن این است که اگر بعد از گذشت سه ساعت از باز کردن فایل آن را ذخیره نکنید، فایل شما به صورت خودکار حذف خواهد شد. البته، سه ساعت زمان زیادی است؛ اما در صورتی که ویرایش شما خیلی زمان می‌برد، بهتر است آن را مد نظر قرار دهید.

از امکانات این ویرایشگر می‌توان به افزودن متن، تصویر، لینک و یادداشت اشاره کرد. قابلیت امضاء اسناد نیز وجود دارد؛ اما متأسفانه امکان تشخیص کاراکتر اپتیکال وجود ندارد. بنابراین، قادر به ویرایش متن در فایل‌های پی‌دی‌اف اسکن‌شده نخواهید بود.

پس از پایان ویرایش، روی Apply changes کلیک کنید. می‌توانید فایل خود را دانلود کنید یا آن را به دراپ‌باکس یا گوگل‌درایو بفرستید و لینک اشتراک‌گذاری آن را دریافت کنید. توجه داشته باشید که این لینک بعد از هفت روز منقضی خواهد شد.

۴. PDFescape
ویرایشگر آنلاین و رایگان فایل‌های پی‌دی‌اف با امکان اضافه کردن متن و تصویر

نرم افزار ویرایش PDF

ویژگی‌ها

  • پشتیبانی از انواع فرم
  • امکان اضافه کردن تصویر
  • فاقد نسخه‌ی رایگان برای دسکتاپ

دو نسخه برای برنامه‌ی PDFescape موجود است: یک اپلیکیشن مبتنی بر وب و یک برنامه‌ی پولی برای دسکتاپ. ما در این‌جا به نسخه‌ی آنلاین و رایگان می‌پردازیم؛ چرا که در صورت استفاده از نرم‌افزار دسکتاپ نسخه‌ای آزمایشی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

ویرایشگر آنلاین پی‌دی‌اف‌اسکیپ امکان ایجاد تکست‌باکس را در متن فایل پی‌دی‌اف برای شما فراهم می‌کند؛ اما متأسفانه امکان ویرایش متن موجود را نخواهید داشت. در این ابزار می‌توانید همانند Sedja اشکال هندسی ایجاد کنید و به کمک آن‌ها بخش‌هایی از متن را که مایل به پرینت شدن آن‌ها نیستید، بپوشانید. به کمک پی‌دی‌اف‌اسکیپ می‌توانید تصویری را از حافظه‌ی رایانه‌ی خود انتخاب کنید و آن را در داخل مستطیلی که در متن ایجاد کرده‌اید، قرار دهید. امکان قرار دادن فیلدهای متنی نیز وجود دارد. امکانی که به‌ندرت در ویرایشگرهای رایگان یافت می‌شود.

۵. PDFsam Basic
ابزاری ساده با طراحی خوب و مناسب برای ویرایش‌های جزئی و سریع

نرم افزار ویرایش PDF

ویژگی‌ها

  • پشتیبانی از جداسازی و ترکیب
  • امکان وارونه‌سازی تصاویر
  • برخی ویژگی‌ها محدودیت زمانی دارند

بخش دوم نام این ابزار یعنی sam مخفف جداسازی و ترکیب است؛ یعنی کارایی نسخه‌ی بیسیک یا پایه‌ی این نرم‌افزار به تجزیه و ترکیب فایل‌های پی‌دی‌اف محدود می‌شود. در ابتدای استفاده از این ابزار، می‌توانید مدتی به‌طور آزمایشی از قابلیت‌های پولی آن مانند ویرایش کامل متن، اضافه کردن تصویر، ساین کردن و OCR بهره‌مند شوید؛ اما با اتمام دوره‌ی آزمایشی استفاده از این نرم‌افزار، امکانات شما به قطعه قطعه کردن فایل‌های پی‌دی‌اف حجیم و استخراج صفحات محدود خواهد شد. امکان وارونه‌سازی صفحات نیز در پی‌دی‌اف‌سم پیش‌بینی شده است که برای مواقعی که متنی را وارونه اسکن کرده‌اید بسیار کارآمد است. در نسخه‌ی رایگان، ابزاری برای ویرایش متن فایل پی‌دی‌اف وجود نخواهد داشت. از بین سایر امکانات نیز مواردی که در دسترس هستند از مواردی که مخصوص نسخه‌ی پولی هستند به خوبی تمیز داده شده‌ و قابل تشخیص هستند.

آخرین ویرایش۱۳ آذر ۱۳۹۷