برگزاری کارگاه اصول مدیریت و سرپرستی( از سری دوره‌های بهبود مدیریت)

۰۹ تیر ۱۴۰۰ | ۰۷:۴۰ کد : ۱۳۵۵۷ اخبار اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۰۱۱
برگزاری کارگاه اصول مدیریت و سرپرستی( از سری دوره‌های بهبود مدیریت)

کارگاه اصول مدیریت و سرپرستی از سری دوره‌های بهبود مدیریت که توسط مدیریت محترم آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان جنوبی در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه به مدت 8 ساعت در مورخ 1400/04/08 و 1400/04/09 در حال برگزاری می‌باشد که در این دوره اکثر مدیران میانی و پایه دانشگاه شرکت داشتند. این کارگاه توسط استاد محترم جناب آقای دکتر محمدی به صورت مجازی برگزار گردید. در این کارگاه به مدیریت و اهداف آن در سطوح مختلف و ارتباطی که بین مدیر و سازمان وجود دارد اشاره شد که مدیریت شامل سطوح عالی،میانی و عملیاتی می‌باشد و در ارتباط بین عملکرد مدیران و برنامه ریزی در جهت خلاقیت و نوآوری به طور ضعیف عمل شده است که این موضوع بیشتر به ضعف نظام آموزشی برمی‌گردد و می‌بایست نگاه افراد را به سمت تولید و خلاقیت و مدیران کارآفرین می‌برد.

در ادامه به اثر بخشی تصمیمات مدیران اشاره کرد که به معنی تصمیم و کارایی صحیح و انجام درست کارها در حوزه اجرا می‌باشد و زمانی که هم اثر بخشی و کارایی بالا باشد سازمان به اهداف خود می‌رسد و می‌توان به  تولید گندم در کشور و استفاده درست از منابع محیطی و انسانی اشاره کرد که به اثر بخشی و کارایی رسیده است.

همچنین مدیران وظایفی دارند که شامل برنامه ریزی،سازماندهی،رهبری ،هدایت و کنترل می‌باشد که در مکاتب مختلف به آن اشاره شده است.

و در حوزه طبقه بندی  مهارت که بخشی از توانایی انسان که در آن به پختگی و تکامل رسیده است باید به گونه ای باشد که ابتدا فرد در سطوح پایین فعالیت وکسب تجربه داشته تا بعد از آن بتواند به سطوح عالی مهارت و ادارک کامل رسیده باشد.

در ادامه به هوش هیجانی که شامل همدلی و خود کنترلی می‌باشد اشاره شد که یک مدیر توانمند مانند تعریف هوش هیجانی باید دارای استعداد در مدیریت هیجانات خود و دیگران باشد.

آخرین ویرایش۰۹ تیر ۱۴۰۰