برگزاری کارگاه روانشناسی عدالت در نهج‌البلاغه

۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۲ کد : ۱۳۹۴۵ اخبار اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۳۸۴
برگزاری کارگاه روانشناسی عدالت در نهج‌البلاغه

مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی نسبت به برگزاری کارگاه روانشناسی عدالت در نهج البلاغه از سلسله نشست های علمی در حوزه نهج‌البلاغه در روز سه شنبه مورخ1400/05/12 اقدام نمود. در ابتدا با خوشامدگویی آقای دکتر علی اکبر محمدی و معرفی پنجمین نشست از سلسله نشست‌ها در این حوزه همراه بود.

در ادامه آقای دکتر قنبری از اهمیت کتاب با ارزش و نافذ نهج‌البلاغه سخن گفت و از کمبود فهم آن و در دسترس نبودن برای تمام مردم جامعه و درک آن صحبت کرد. همچنین از دو دسته کلی عوامل روانشناختی عمل به عدالت و موانع روانشناختی عمل به عدالت گفته شد، واز انواع عشق از منظر مولانا برای داشتن یک جامعه اخلاقی صحبت شد.

به طور کلی داشتن اخلاق عادلانه را نیاز اساسی جامعه معرفی کرد، و اینکه روانشناسی اخلاقی یکی از موضوعات اساسی است که امروزه برای تحقق اخلاق مطرح شده است و باید به دنبال کم کردن فاصله‌ی میان معرفت اخلاقی و عمل اخلاقی در جامعه باشیم و باید برای اجرای اخلاق و روانشناسی عدالت باور به خدا داشته باشیم و باید نهج البلاغه در سطح بسیار گسترده در سپهر جامعه مطرح شود.

در پایان آقای دکتر زنگویی معاون محترم فرهنگی و اجتماعی درباره این موضوع مهم یعنی اخلاق در جامعه مطالبی را مطرح کردند و از آقای دکتر قنبری تشکر و قدردانی نمودند.

آخرین ویرایش۱۶ مرداد ۱۴۰۰