ششمین نشست انتخابات ۱۴۰۰ با حضور آیت الله مصباحی مقدم برگزار شد

۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۰۹ کد : ۱۳۴۳۱ اخبار اخبار برگزیده معاونت
تعداد بازدید:۴۹۸
ششمین و آخرین نشست انتخابات ۱۴۰۰ شامگاه سه شنبه ۲۵ خرداد ماه و با حضور حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم بصورت مجازی برگزار شد.
ششمین نشست انتخابات ۱۴۰۰ با حضور آیت الله مصباحی مقدم برگزار شد

به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی در ابتدای این جلسه، دکتر زنگوئی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند ضمن خیرمقدم به حاضرین بر اهمیت انتخابات 1400 و لزوم شرکت اکثریت مردم در این انتخابات تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین، مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تبیین نظریه ولایت فقیه، بر مشروعیت خدا و مردم تأکید کرد. وی در ادامه این جلسه ضمن تببین مباحث نظری بر انتظار و دغدغه های مردم در شرایط کنونی اشاره کرد. وی ضمن تشریح شرایط اقتصادی کشور گفت: عمده مسئله ای که مردم را به میدان می آورد دغدغه های آنان است که بالاترین آن مسائل اقتصادی 40 درصدی است.

این استاد دانشگاه به تضعیف پول ملی در 8 سال اخیر اشاره کرد و گفت در این هشت سال ارزش پول ما به یک هفتم رسیده است. اینها در اثر سهل انگاری و ندانم کاری است . آسان ترین راه سرمایه داری دست بردن در جیب مردم است در صورتی که باید پایه های مالیاتی جدید در نظر گرفته شود. وی با بیان این مطلب که متاسفانه در دولتها تولید ثروت نداشته ایم، ابراز امیدواری کرد: این انتخابات منتهی به انتخاب مرد میدان و مدیریت شود، که ما به خلق ثروت برسیم . وی ادامه داد: در هر گام می توان مبلغی زیادی ثروت به سرمایه کشوری اضافه شود اگر اجرایی شود .

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در تشریح جریان اصولگرائی گفت: اصولگرایی به معنای جناح نیست، پایبندی به اصل و نظام و اصول اسلامی و ولایت فقیه است. اگر این اصول گرایی است، تعریف شما درست است.

 در ادامه این نشست دکتر علی اکبر محمدی، مدیر فرهنگی و کارشناس این نشست به بیان پرسش‌هایی در خصوص نقش ایران به عنوان هاب منطقه، چشم انداز معاهدات بین المللی چون برجام و ..... مطرح شد و سخنران جلسه نیز به سوالات مطرح شده پاسخ داد.

این فعال اصولگرا در پاسخ به پرسشی در خصوص مشکلات تعاملات جهانی و عدم فروش نفت توسط ایران به سایر کشورها که توسط دکتر زنگوئی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مطرح شد، گفت: ما بنای تعامل با جهان را داریم، اگر بنای آمریکا بر زورگویی نباشد، تعامل خواهیم داشت. به جز اسرائیل را که قبول نداریم تعامل با جهان در نظر ماست.این که پول های ما را چین و عراق برنمی گردانند، آمریکا مسبب است .

بدور از دخالت آمریکا مشتقات و فرآورده ها را صادر کنیم و ارتباط با همسایگان مستقیم می تواند مفید باشد.

حجت الاسلام مصباحی مقدم در پایان خاطر نشان کرد: در انتخابات شرکت کنید، هر کس انتخاب شد، مبارک است.

شایان ذکر است این نشست با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی و مدیریت برنامه،بودجه و تحول اداری دانشگاه بیرجند و با حضور دانشگاهیان دانشگاههای استان  برگزار شد.

آخرین ویرایش۲۷ خرداد ۱۴۰۰